خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/20 - 20:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده برمی:

غنی‌سازی 60 درصدی بهانه جدید کاخ سفید برای ایران هراسی است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: غربی‌ها از زمان انعقاد برجام اقدام به بهانه جویی‌های متعدد کردند تا جایی که آمریکا از این توافقنامه خارج شد و اکنون بهانه غنی سازی 60 درصدی را بیان می‌کند.

علی اکبر علیزاده برمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با ادعای ضدایرانی وزارت امور خارجه در خصوص غنی سازی 60 درصدی از سوی ایران برای اهداف غیر صلح آمیز، گفت: غربی ها از زمان انعقاد برجام اقدام به بهانه جویی های متعدد کردند تا جایی که آمریکا از این توافقنامه خارج شد.



نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی ها وعده دادند تعهدات خود را اجرایی می کنند و مقرر شد زمینه رفع تحریم ها و محدودیت های ایران را فراهم کنند اما این امر نیز عملیاتی نشد.



وی در این راستا، ادامه داد: بر این اساس باید اذعان کرد مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک اکنون ایران نیازی به اجرای تعهدات برجامی ندارد لذا برای تامین نیازهایش می تواند غنی سازی در میزان های مختلف را انجام دهد. هر چند ایران مطابق قوانین بین المللی فعالیت می کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد بر اساس گزارش های رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده و هیچ اقدام غیر قانونی صورت نگرفته است؛ این مهم در حالیست که اکنون نیز بازرسی های مستمری صورت می گیرد و جای هیچ ابهامی وجود ندارد.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها خودشان دارای بمب هسته ای هستند و حقوق بشر را نقض می کنند، تصریح کرد: اکنون مقامات این کشور باید پاسخ دهند چطور در مقابل رسانه ها صحبت از غیر صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران می کنند؟./



پایان پیام

  • کد خبر : 367914
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار