خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 13:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فضای مجازی
آشوری تازیانی نوشت:

حضور غیرقانونی مهاجران، ناامنی اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی به موضوع ‎مهاجران غیرقانونی، اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمد آشوری تازیانی نماینده مردم  بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: 



موضوع ‎مهاجران غیرقانونی دارای ظرافت های فراوان و دارای جنبه های مختلف است و ما با هر رویکردی با آن مواجه شویم منتقدانی همراه خواهد داشت. فلذا باید در مجلس قوانین صریحی نسبت به این موضوع تدوین کنیم تا امکان حضور قانونی و دارای ضابطه اتباع کشورهای همسایه به وجود بیاید.



‏درحال حاضر ما با موج عظیمی از مهاجرین غیر قانونی از کشور ‎افغانستان مواجه هستیم. قطعا باید تلاش کنیم که میزبان خوبی باشیم اما با توجه به شرایط خاص کشورمان باید ضوابطی را مد نظر گرفت.



یک: امکان حضور قانونی از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری فراهم شود.



دو:سازوکاری برای اخذ اقامت دائم و شهروندی ایجاد شود. به طور مثال فردی که سابقه کار و پرداخت بیمه برای هشت سال را داشته باشد بتواند برای اقامت دائم اقدام نماید و پس از آن امکان اخذ شهروندی به وجود آید.



‏سه: ضوابط مشخص و صریحی برای اخذ ویزا کاری تدوین شود. این موارد باید به شکلی باشد که مورد تایید وزارت کار و دارای حداقل هایی به طور مثال حداقل دستمزد مقرر توسط وزارت کار، مرتبط به تحصیلات و ... به طوری که امکان سواستفاده توسط کارفرما هم سلب شود.



چهار: با درنظرگرفتن امکان حضور قانونی،مجازاتی برای مهاجران غیرقانونی درنظر گرفته شود.



درپایان عرض می کنم که حضور غیرقانونی و ثبت نشده مهاجران، ناامنی اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد و دولت راهی جز برخورد قاطع ندارد. اما در ابتدا باید قانون صریح تدوین شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 370574
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار