خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1395/08/02 - 09:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی جهان آبادی با اشاره به آغاز برداشت اموال ایران در کشورهای اروپایی از سوی آمریکا:

غارت اموال ایران از سوی آمریکا مغایر با بیانیه الجزایر است/هیچ سندی درباره نقش ایران در حادثه بیروت وجود ندارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، گفت: غارت اموال ایران از سوی آمریکا مغایر با قرارداد الجزایر و روح حاکم بر روابط بین الملل است. از طرف دیگر این اقدام به ضرر خود آمریکایی ها است، زیرا این رفتارها بیشتر از آن که به ایران آسیب بزند، حیثیت بین المللی این کشور را به زیر سوال می برد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به شکایت  گروهی از خانواده‌های آمریکایی‌های کشته‌شده در حملات بیروت از شرکتی آلمانی  برای دریافت خسارت میلیاردی از ایران با ادعای دست داشتن تهران در این حملات، گفت: متأسفانه ایالات متحده یک رویه نادرستی را بر علیه جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، حادثه بیروت در هیچ دادگاهی مورد رسیدگی و بررسی قرار نگرفته و هیچ کدام از ادعاهای آمریکایی ها اثبات نشده است.



نماینده مردم تایباد و تربت جام در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده که هیچ ارتباطی با حادثه بیروت نداشته است، حال اقدامات و رفتار آمریکایی ها درباره ایران، یک استاندارد دوگانه را در جهان ایجاد می کند. زیرا تاکنون هیچ سند و مدرکی درباره نقش و دخالت ایران در حادثه بیروت پیدا نکرده اند.



وی گفت: اگر آمریکایی ها واقعا به دنبال پرداخت خسارت به قربانیان حوادث هستند، در گام نخست باید خسارت جانباختگان حادثه بوئینگ را پرداخت کنند، زیرا ارتش آمریکا عامل اصلی این حادثه بوده و تمام اسناد و مدارک آن موجود است، اما اظهارات و اقدامات آمریکایی ها بر علیه جمهوری اسلامی تنها بر پایه یک ادعا صورت گرفته است.



رحیمی جهان آبادی افزود: به طور حتم غارت اموال ایران از سوی آمریکا مغایر با قرارداد الجزایر و روح حاکم بر روابط بین الملل است. از طرف دیگر این اقدام به ضرر خود آمریکایی ها است، زیرا این رفتارها بیشتر از آن که به ایران آسیب بزند، حیثیت بین المللی این کشور را به زیر سوال می برد.



شاکیان آمریکایی با انتقاد از همکاری اقتصادی شرکت آلمانی «کلیراستریم» وابسته به بورس این کشور با ایران و با طرح شکایت در پی تکرار ادعای دست داشتن ایران در حملات بیروت در دهه 1980 میلادی خواستار دریافت خسارت از حساب ایران نزد کلیراستریم شدند./



پایان پیام


  • کد خبر : 178855
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار