خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/25 - 11:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رشیدی:

عدم دعوت اروپا از ایران برای شرکت در کنفرانس مونیخ پیروی از سیاست صهیونیستی-آمریکایی است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی قدرت منطقه ای بوده و در تامین امنیت منطقه و دنیا نیز تاثیر جدی دارد لذا عدم دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ نگارش اروپا از روی سیاست های دیکته شده صهیونیستی-آمریکایی است.

محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص عدم دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، گفت: این کنفرانس همه ساله میزبان کشورهای تاثیرگذار در تامین امنیت منطقه ای و جهانی است اما عدم دعوت از تهران و در مقابل میزبانی از اپوزیسیون ضدملت ایران امری قابل تامل است.



نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه باید اذعان کرد کشورهای ارروپایی خصوصا آلمان، انگلیس و فرانسه پس از شکست دسیسه اغتشاشات اخیر در کشورمان، در تلاش هستند با اقداماتی نظیر موضوع مذکور و پررنگ کردن فعالیت اپوزیسیون، مجددا به فضای اعتراضی داخل ایران دامن بزنند.



وی افزود: بدون شک می توان گفت که این اقدام نگارش اروپایی ها از روی سیاست های دیکته شده صهیونیستی-آمریکایی است که می خواهند انقلاب اسلامی را دچار چالش کنند و در این در حالیست که امروزه بسیاری از کشورها از نقش ایران در معادلات منطقه ای و دنیا مطلع هستند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قدرت منطقه ای بوده و در تامین امنیت منطقه و دنیا نیز تاثیر جدی داشته است، ادامه داد: به عنوان مثال گروه تروریستی داعش که دست پرورده آمریکایی ها و همپیمانانش بود با ایستادگی کشورمان از بین رفت و این در حالیست که اگر فداکاری ایران نبود، امروزه اروپایی ها نیز درگیر مبارزه با تروریست های افراطی داعش بودند.



عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد عدم دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ نشان دهنده عدم پیروی اروپایی ها از اصل بی طرفی است که بر خلاف شعارهایی بوده که همواره در مقابل رسانه ها سر می دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357128
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار