خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 16:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوری قزلجه در تشریح نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس:

طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس مشارکت‌پذیر و رقابت‌آفرین نیست/ تأکید فراکسیون مستقلین ولایی بر تسریع معرفی وزرای پیشنهادی

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در تشریح نشست این فراکسیون با اشاره به نظر اعضای آن، طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را رقابت‌آفرین و مشارکت‌پذیر ندانست و گفت: لازم است این طرح اصلاحی، مجددا مورد بازنگری صورت گرفته و اصلاح شود.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تشریح نشست صبح امروز(سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: بعد از بررسی مسائل جاری کشور در حوزه های مختلف، به موضوع طرح اصلاح قانون انتخابات پرداختیم که به اعتقاد اعضای فراکسیون، ایرادات زیادی دارد که باید اصلاح شود.



نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نوع نگاه در اصلاح قانون انتخابات مجلس با نگاه رهبر معظم انقلاب که تأکید بر برگزاری انتخابات رقابتی و سالم با مشارکت بالا را دارند، همخوانی ندارد و به نظر می رسد بعید است با چنین اصلاحی بتواند مشوقی برای حضور نامزدهای انتخاباتی و مردم باشد.



وی در ادامه با اشاره به انتقاد اعضای فراکسیون بر اداره تعدادی از وزارتخانه ها به شیوه سرپرستی، عنوان کرد: تأکید نمایندگان بر این بود که رئیس جمهور هرچه سریع تر وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند تا این وزارتخانه ها از بلاتکلیفی خارج شود.



نوری قزلجه که ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان را نیز عهده دار است، عنوان کرد: از آنجایی که با دعوت پارلمان ازبکستان، سفری به عنوان ناظر در برگزاری رفراندوم قانون اساسی به این کشور داشتم، گزارشی از این سفر و اصلاحات قانون اساسی آن ارائه کردم.



رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به قرارگیری در آستانه برگزاری انتخابات هیأت رئیسه در اجلاسیه پایانی مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: در این جلسه درباره علاقمندی اعضا برای ورود به عرصه کاندیداتوری هیأت رئیسه مجلس سوال شد و همچنین درباره نحوه حمایت از نامزدهای سایر فراکسیون های مجلس نیز گفتگو کردیم که در نهایت مقرر شد از افرادی که مواضع معتدل تری در مجلس دارند حمایت کنیم؛ البته جلسه دیگری در فراکسیون پیش از برگزاری انتخابات هیأت رئیسه مجلس برگزار خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 361433
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار