خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/07/16 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ذوالنوری:

ضرورت ورود اتحادیه بین المجالس به فاز جدید برخورد با دولت میانمار/ مجامع بین‌الملل باید وضعیت مسلمانان را تعیین تکلیف کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، معتقد است: نمایندگان کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اگر با موانع دولت میانمار مواجه شوند باید مجامع بین‌الملل را برای برخورد قاطعانه تحت فشار قرار دهند.

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در خصوص تصمیم کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای عزیمت هیاتی به میانمار برای بررسی وضعیت مسلمانان روهینگیای میانمار، گفت: دولت میانمار اگر بپذیرد، نمیاندگان کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس وضعیت را بررسی و به دنبال آن اقدامات حمایتی انجام خواهد گرفت اما در صورتی که دولت میانمار مانع مداخله کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس شود، به  نوعی اتمام حجت است.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس اگر با مخالفت دولت میانمار جهت کمک‌رسانی و رفع مشکل مواجه شود باید وارد فاز دیگری شوند که تحت فشار قرار دادن دولت میانمار از سوی مجامع بین‌الملل مهم‌ترین آن است.



وی افزود: ورود مجامع بین‌الملل به موضوع نسل کشی مسلمانان میانمار اقدامی اساسی و ضروری است، جمهوری اسلامی ایران هم برای کمک‌رسانی و تعیین تکلیف مسلمانان میانماری آمادگی کامل دارد لذا از هیچ تلاش و کمکی دریغ نخواهد کرد.



ذوالنوری معتقد است: همانگونه که در گذشته نام کشور عربستان سعودی از لیست فهرست ناقضان حقوق کودکخارج کردند اما پیگیری‌ها اثر کرد و امروز مجدد سازمان ملل متحد نام آن را در این لیست قرار داده است، در مورد میانمار نیز ورود نهادهای بین‌المللی موثر خواهد بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وضعیت اسفبار مسلمانان میانمار، شیوع بیماری‌های واگیردار بین پناه‌جویان در بنگلادش، فقر خوراک و پوشاک و مشکلات ابتدایی این مردم ایجاب می‌کند تا دولت میانمار کوتاه بیایید و کمک‌های انسان دوستانه محقق شود.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ سی و هشتمین اجلاس کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی دبیرخانه در مقر این اتحادیه در تهران برگزار شد، در جلسه کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس تصمیم گرفته شد گروهی به نمایندگی از این اتحادیه برای بررسی وضعیت مسلمانان روهینگیای میانمار به آن کشور عزیمت کنند تا تلاش لازم برای پایان دادن به وضعیت اسفبار آنها صورت گیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 214135
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار