خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/22 - 17:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
جلال زاده در نشست با رئیس کمیته امور بین‌الملل، دفاع، امنیت و مهاجرت مجلس عالی قرقیزستان عنوان کرد

ضرورت ادامه همکاری های بیشتر منطقه ای و بین المللی در راستای توسعه و تقویت روابط فیمابین ایران و قرقیزستان

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشست با رئیس کمیته امور بین‌الملل، دفاع، امنیت و مهاجرت مجلس عالی قرقیزستان بر ضرورت ادامه همکاری های هر چه بیشتر منطقه ای و بین المللی در راستای توسعه و تقویت روابط فیمابین ایران و قرقیزستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز سه‌شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ با  آیدربکوف رئیس کمیته امور بین‌الملل، دفاع، امنیت و مهاجرت مجلس عالی قرقیزستان به صورت مجازی دیدار و گفتگو کرد.



جلال زاده در این وبینار با اشاره به روابط خوب و رو به رشد تهران_بیشکک گفت: روابط دو کشور دارای ریشه های عمیق تاریخی و فرهنگی است که دو طرف را عمیقاً به هم پیوند می دهد. جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح همکاری های  علمی، سیاسی، فرهنگی و به­ ویژه همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور در راستای منافع متقابل دو ملت استقبال می‌کند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور خاطر نشان کرد: روند رو به رشد حجم مبادلات اقتصادی دو کشور نشان دهنده توجه دو طرف به همکاری های اقتصادی و تجاری در روابط  بین دو کشور است. جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل همکاری با قرقیزستان در تمامی زمینه‌های موجود در راستای ادامه این روند رو به رشد  و همچنین بهره گیری از تمامی ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی و تجاری فی‌مابین را دارا است.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین از مواضع مثبت قرقیزستان نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی قدردانی و بر ضرورت ادامه همکاری های هر چه بیشتر منطقه ای و  بین المللی در راستای توسعه و تقویت روابط فیمابین  تاکید کرد.



رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان، گسترش رفت و آمدهای سیاسی را عامل مهمی در توسعه و تقویت روابط فیمابین دانست و از افزایش مراودات پارلمانی در راستای تحقق اهداف مشترک دو ملت استقبال کرد.



رئیس کمیته امور بین‌الملل، دفاع، امنیت و مهاجرت مجلس عالی قرقیزستان نیز در این گفتگو با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور گفت:"جمهوری اسلامی ایران به­ عنوان کشور دوست، جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد و توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.



وی در ادامه با اشاره به اهمیت مراودات پارلمانی خاطر نشان کرد:" خوشبختانه مجالس دو کشور همکاری های خوبی با یکدیگر داشته و گروه دوستی پارلمانی در  مجالس دو کشور فعال شده است که این امر به تقویت و تحکیم روابط دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.



آیدربکوف نیز نسبت به افزایش همکاری های دو کشور و برداشتن گام‌های عملی در توسعه روابط فرهنگی، ورزشی، اقتصادی، امنیتی، نظامی، همکاری در حوزه حمل و نقل و برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور و همچنین گردشگری ابراز امیدواری کرد.



سیدیکف سفیر قرقیزستان در تهران نیز در این وبینار همزمان با سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را حائز اهمیت دانست و بر همکاری متقابل ایران و قرقیزستان تاکید کرد.



خرازی سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان هم در این نشست وبیناری حضور داشت که در سخنان خود از توسعه روابط دو کشور در سطوح مختلف استقبال کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345645
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم