خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/24 - 14:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
قادری:

صدا و سیما فضای بازتری برای بیان انتقاد فراهم کند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صدا و سیما باید بازتر عمل کند و اجازه دهد جریان‌های مخالف اگر ایرادی به مجلس، دولت و قوه قضاییه دارند بیان کنند تا آن‌ها را برطرف کرد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اصل 27 قانون اساسی به ضرورت قانون گذاری در زمینه برگزاری تجمعات و اعتراضات گفت: قانون اساسی، دارای اصولی کلی است که برای اجرای آن نیاز به قانون، آیین نامه و دستورالعمل داریم، باید جزییات تجمعات مشخص شود و بدانیم چه نهاد و فردی مسئولیت تجمعات را برعهده می گیرد.



نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: البته در این زمینه تعللی صورت گرفته و باید قانونی در نظر گرفت تا در مکان های مشخص و محدود که قابل کنترل باشد افراد تجمع کنند، نظرات و دیدگاه هایشان را بدون اینکه کارهای ساختارشکنانه و آسیب به اموال و دارایی مردم، بیان کنند.



وی تاکید کرد: خلاء قانونی در این زمینه نباید بهانه ای شود که عده ای بخواهند دست به اغتشاش و آشوب بزنند تا افرادی که اعتراض سالم دارند نتوانند نظراتشان را بیان کنند.



این نماینده مجلس با اشاره به نقش احزاب و اصناف برای برگزاری تجمعات گفت: یکی از ایراداتی که وجود دارد این است که قانون درستی در زمینه تشکل های صنفی و حرفه ای نداریم، آنچه از تصویب مجلس گذشت و ایرادات شورای نگهبان به آن را برطرف کردیم، می‌تواند مبنای خوبی باشد تا ضمن تشکیل تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای در حوزه های مختلف،  تشکل ها مسئولیت تجمعات و ساماندهی آن را بر عهده گیرند و به بیان دیدگاه خود به پبردازند.



قادری اظهار داشت: در مقطع فعلی و برای برون رفت از شرایط کنونی باید امکان و فرصتی برای تجمعات سالم، آرام و در چارچوب انجام شود و نظرات و دیدگاه معترضین بیان شود. چه اشکالی دارد در محیط کنترل شده اعتراضات بیان و از طریق فضای مجازی هم انعاکس پیدا کند، برای این موضوع هیچ منعی وجود ندارد. همچنین لازم است کرسی های آزاد اندیشی و اندیشه ورزی در محافل دانشگاهی و سیاسی برگزار شود.



این نماینده مجلس که طراح طرح نظام انتخاباتی تناسبی ریاست جمهوری است بیان کرد: باید در انتخابات به سمتی برویم که رقابت درون جریانی در کنار رقابت برون جریانی شکل بگیرد و برای جریان برنده و بازند شبکه تلویزیونی و رادیویی در نظر بگیریم تا در طول 4 سال اقدامات و انتقاداتی که دارند را در چارچوب قوانین بیان کنند و اگر خلاف واقع مطلبی گفتند با آنها برخورد شود. با این کار بساط شبکه های معاند تعطیل می شود و صدا و سیما صرفا ساختار مورد نیاز را در اختیار این دو جریان قرار دهد.



قادری با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما در جریان اعتراضات اخیر بیان کرد: صدا و سیما باید بازتر عمل کند و اجازه دهد جریان های مخالف اگر ایرادی به مجلس، دولت و قوه قضاییه دارند بیان کنند تا آن ها را برطرف کرد. در واقع انتظار می رود سازمان صدا و سیما فضای بازتری برای بیان انتقاد از حاکمیت فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 350330
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار