خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/01 - 11:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرتاج الدینی:

شورای امنیت نباید شریک جرم آمریکا و رژیم صهیونیستی شود/ ضرورت افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد مقامات کاخ سفید شریک جرم نسل کشی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی خصوصا غزه هستند زیرا استفاده ابزاری از حق وتو در شورای امنیت توسط ایالات متحده نشان می دهد این کشور نیز خواهان افزایش جنایت در غزه است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تعویق مجدد رای گیری درباره قطعنامه‌ مرتبط با غزه در شورای امنیت سازمان ملل به دلیل وتوی ایالات متحده، گفت: شمار شهدای غزه از مرز 20 هزار نفر عبور کرده و تعداد مجروحان و آسیب دیدگان نیز قابل توجه بوده لذا اکنون نیاز جدی به تقویت و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعویق های مستمر رای گیری در شورای امنیت در خصوص مسائل غزه بیانگر سیستم ناکارآمد سازمان ملل است، اظهار کرد: در واقع اکثر کشورهای دنیا در مجمع عمومی سازمان ملل، اقدامات و جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را محکوم کردند، آنوقت آمریکایی ها بدون درنظر گرفتن این امر و در راستای حمایت از غاصبات اسرائیلی دست به وتو می زنند و اجازه طرح مسئله غزه در شورای امنیت را نمی دهند.



وی در این رابطه، ادامه داد: در واقع اکنون شاهد نفوذ لابی صهیونیستی در بدنه حاکمیت ایالات متحده هستیم که با افزایش فشارهای خود موجب شده، دولتمردان این کشور در سازمان ملل بر خلاف خواست جهانی حرکت کنند و زمینه کشتار بیشتر مردم غزه را فراهم کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مقامات کاخ سفید شریک جرم نسل کشی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی خصوصا غزه هستند، افزود: در واقع استفاده ابزاری از حق وتو در شورای امنیت توسط ایالات متحده نشان می دهد این کشور نیز خواهان افزایش جنایت در غزه است.



عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شورای امنیت سازمان ملل نباید شریک جرم اقدامات ضدبشری آمریکا و رژیم صهیونیستی شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس کشورهای عضو سازمان ملل باید تلاش کنند راهکارهای دیپلماتیک و سیاسی برای جلوگیری از جنایت بیشتر در غزه احصاء شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 373460
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم