خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/24 - 14:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی:

شاهد بازرسی‌های فراپادمانی مستمر از صنعت هسته‌ای ایران هستیم/ هیچ ابهامی میان تهران و آژانس انرژی اتمی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شاهد هیچ مشکل خاصی در عرصه بازدیدها از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیستیم و به طور مستمر بازرسی های فراپادمانی این مهم صورت می گیرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اقدامات ضد ایرانی رسانه های خارجی مبنی بر اینکه همکاری میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاهش یافته و این موضوع در رابطه با نظارت ها محسوس است، گفت: اکنون شاهد هیچ مشکل خاصی در عرصه بازدیدها از سوی آژانس نیستیم و به طور مستمر بازرسی های فراپادمانی این مهم صورت می گیرد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چند در زمانی که مطابق مفاد برجام برخی اقدامات از سوی کشورمان کاهش یافت، به طور شفاف به افکار عمومی، کشورهای برجامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم زیرا غربی ها به تعهداتشان عمل نکرده بودند.



وی با اشاره به نشر اخبار ضدونقیض از سوی رسانه ها علیه کشورمان، ادامه داد: به نظر می رسد نهادهای امنیتی غربی و رژیم صهیونیستی با شیطنت های رسانه ای می خواهند ایران را وادار به موضع گیری کنند تا از این طریق رابطه جمهوری اسلامی و آژانس را دچار چالش و آسیب کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از درز اطلاعات گزارش های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رسانه های غربی از سوی برخی دیپلمات ها، افزود: این رویه همواره سبب آسیب دیدن چهره آژانس شده زیرا اطلاعات محرمانه ای که در اختیار دیپلمات ها و کشورها قرار می گیرد، نباید در اختیار رسانه ها قرار بگیرد. بر این اساس گروسی باید جلوی این اقدامات را بگیرد و مسئولان حوزه دیپلماسی کشورمان نیز باید آن را پیگیری کنند تا دیگر چنین امری رخ ندهد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند باید اذعان کرد ایران به طور شفاف اقدامات هسته ای خودش را اعلام کرده و هیچ موضوع خاصی وجود ندارد که رسانه های غربی بتواند ایران را به پنهان کاری یا عدم همکاری با آژانس متهم کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361695
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار