خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/30 - 14:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
چگونه انتخابات تناسبی باعث افزایش مشارکت می‌شود؟(6)

سیدعلی یزدی‌خواه:در انتخابات تناسبی، تمامی گروه‌های سیاسی به اندازه تأثیرگذاری و میزان رأیی که کسب می‌کنند وارد عرصه شوند

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه بدون شک افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات مهمترین محور تصمیم بهارستان برای تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران بوده است گفت: در انتخابات تناسبی، تمامی گروه های سیاسی در داخل نظام به اندازه تاثیرگذاری و میزان رأیی که کسب می کنند وارد عرصه شوند.

سیدعلی یزدی خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت اصرار نمایندگان قوه مقننه بر تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران، گفت: بدون شک افزایش مشارکت مردم در عرصه انتخابات مهمترین محور تصمیم بهارستان در اصلاح قانون انتخابات مجلس بوده است.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تناسبی شدن انتخابات سبب ترغیب احزاب، گروه های سیاسی، جریان ها و ... برای حضور پررنگ تر در انتخابات است، اظهار کرد: این مهم موجب می شود تمامی گروه های سیاسی در داخل نظام به اندازه تاثیرگذاری و میزان رأیی که کسب می کنند وارد عرصه شوند و با توجه به انتخاب مردم، در حوزه قانونگذاری سهم داشته باشند.



وی با اشاره به دیگر دستاوردهای تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر لیستی که با اقبال مردم روبه رو شود، نتایج بهتری کسب کرده و می تواند کرسی های بیشتری از خانه ملت را نصیب خود کند.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد برای اجرای این مصوبه نیاز به اقناع افکار عمومی است زیرا ممکن است برخی افراد نسبت به برخی افراد در لیست های انتخاباتی رای کمتری داشته باشند اما بر اساس مصوبه قانونی، به مجلس راه یابند./



پایان پیام

  • کد خبر : 363768
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار