خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/19 - 15:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مسقط:

سفر منطقه‌ای وزیر خارجه به عمان از ابعاد مختلف مهم و قابل توجه است/ مجلس پیگیر اجرای توافقات دو کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در حاشیه سفر منطقه ای وزیر خارجه کشورمان به عمان با تاکید بر اهمیت ویژه‌ای سفر به مسقط، گفت: این سفر نیز در راستای بررسی روابط دو جانبه و توافقات قبلی انجام شده و مجلس به خوبی برای تسهیل مقدمات توافقات ایفای نقش خواهد کرد.

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در حاشیه سفر منطقه ای وزیر خارجه با اشاره به اهمیت روابط ایران و عمان، گفت: در اولین مقصد سفر منطقه ای به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی همراه با وزیر امور خارجه به مسقط سفر کردیم.

 رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: دو کشور در حوزه اقتصادی و سیاسی از سطح بالا و پر تحرکی برخودار هستند، سفر پادشاه عمان به تهران و سفر رئیس جمهور به مسقط نیز دستاوردهای مثبتی برای دو کشور داشته است.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کمیته ای را در جهت پیگیری و تسریع در تحقق توافقات تشکیل و جلساتی را برگزار کرده است، این سفر نیز در راستای بررسی روابط دو جانبه و توافقات قبلی انجام می‌شود و مجلس نیز در این موضوع به خوبی برای تسهیل مقدمات توافقات ایفای نقش خواهد کرد.

جلال زاده با بیان اینکه موضوع فلسطین نیز در دستور بررسی در این سفر قرار دارد، گفت: اهمیت روابط عمان و ایران دارای ابعاد مختلف است و قطعاً پس از این سفر کمیسیون به وظایف نظارتی خود عمل خواهد کرد. از این جهت که عمان به عنوان کشور دوست و برادر همواره در بسیاری از موضوعات کنار جمهوری اسلامی ایران قرار داشته به ویژه به عنوان واسطه بین ایران و برخی کشورهای غربی نقش آفرینی کرده است، این سفر میتواند اهمیت ویژه ای داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376917
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار