خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 11:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مالکی با اشاره به برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی؛

سفر  رئیسی به عربستان تحول در مراودات دو کشور را رقم می زند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی می تواند رویکرد خصمانه ایالات متحده را تحت الشعاع قرار دهد.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر رییس جمهور کشورمان به عربستان در راستای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، گفت: بررسی موضوع فلسطین و تحولات منطقه مهمترین محور این اجلاس خواهد بود زیرا این روزها شاهد نسل کشی فجیع در غزه هستیم.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موضع گیری کشورهای اسلامی در این نشست دارای اهمیت ویژه ای است، اظهار کرد: وزیر امور خارجه آمریکا هفته های اخیر در منطقه رفت و آمدهای متعددی داشته و تلاش کرده در رایزنی های خودش، سران و رهبران برخی کشورهای اسلامی و عربی را تحت تاثیر قرار دهد از این رو اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی می تواند رویکرد خصمانه ایالات متحده را تحت الشعاع قرار دهد.



وی ادامه داد: همچنین این اجلاس سبب انسجام کشورهای اسلامی می شود این کشورها نتیجه اجرای سیاست عادی سازی روابط با اسرائیلی ها را تجربه کرده اند و اکنون با ذهنیت بازتری مقابل صهیونیست ها ایستادگی خواهند کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عنوان مثال کشورهای بسیاری به موضوع غزه واکنش نشان دادند و حتی حاضر به دیدار و ملاقات با مقامات آمریکایی حامی صهیونیست ها نشدند که اردن و ترکیه مصداق های این مهم تلقی می شوند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین می توان دریافت پس از میانجی گری چینی ها و برخی رخدادهای منطقه ای، شاهد گسترش روابط ایران و عربستان هستیم و خوشبختانه برخی از سوءتفاهم ها نیز رفع شده است؛ بنابراین سفر سید ابراهیم رئیسی به عربستان می تواند نشان دهنده تحولات بیشتری در مراودات دو کشور نیز محسوب شود./



 پایان پیام

  • کد خبر : 371184
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار