خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/03/05 - 14:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابطحی:

سعد حریری به‌دنبال تصویب FATF بعد از خلع سلاح حزب‌الله است

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است حریری تصور می‌کند با خروج حزب الله از صحنه می‌تواند آرایش سیاسی لبنان را در دست بگیرد.

محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات اخیر سعد حریری نخست وزیر لبنان مبنی بر تسریع تشکیل دولت این کشور به دنبال تحریم حزب الله از سوی آمریکا گفت: در اینکه سعد حریری پادوی عربستان و جیره خوار استکبار بوده شکی نیست.



تصور غلط حریری از سلطه بر لبنان بعد از حذف حزب الله



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مخالفت حریری با حزب الله بی سابقه نیست، عنوان کرد: فشار کنونی صرفا بر حزب الله نیست بلکه بر تمام جریان مقاومت است.



وی افزود: حریری تصور می کند با خروج حزب الله از صحنه می تواند آرایش سیاسی لبنان را به دست بگیرد و بر این اعتقاد است که اگر بتوانند حزب الله را از صحنه خارج کنند، می توانند قدرت کاملی را در لبنان اعمال کنند.











سعد حریری


کابینه آینده حریری متزلزل خواهد بود



ابطحی همچنین با اشاره به نارضایتی آمریکا از نتیجه انتخابات لبنان و اظهار آن ازسوی پامپئو، تصریح کرد: طبق قانون لبنان یک فرد سنی باید نخست وزیر می شد که حریری در این جایگاه نشست با این حال تصور می شود با توجه به آرایی که در مجلس وجود دارد، نمی تواند یک کابینه را تشکیل دهد و کابینه آینده متزلزل خواهد بود.



حریری به‌دنبال کابینه یکدست بدون حزب‌الله و تصویب FATF است



وی در ادامه با بیان اینکه حریری تصور می کند با حذف حزب الله می تواند کابینه ای یکدست داشته باشد، ابراز داشت: قطعا در این مسیر آمریکا فشار وارد می کند تا حزب الله از دور خارج شود چرا که این گروه را گروهی تروریستی می داند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حزب الله در بدترین شرایط قرار داشته و تحریم های شکننده تری را نیز تجربه کرده است با تحریم ها از پا نمی افتد اما حریری سعی دارد حزب الله در لبنان خلع سلاح شود و او به راحتی بتواند FATF را به تصویب برساند./



پایان پیام

  • کد خبر : 246266
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار