خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیرضابیگی:

سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بستر خوبی برای عبور از سیاست‌های تحریمی غرب است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد تاکید بر اشتراک منافع با کشورهای عضو اکو کمک شایانی به توسعه اقتصادی کشورها می کند.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت حضور امیرعبداللهیان در نشست وزرای خارجه اکو در تاشکند، گفت: تاکید بر اشتراک منافع با همسایگان در موضوعات تجاری کمک شایانی به توسعه اقتصادی کشورها می کند.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز در حوزه سیاست خارجی خود تاکید بر اشتراک ظرفیت ها و قابلیت ها دارد لذا سازمان همکاری های اقتصادی اکو بستر خوبی برای تحقق این امر محسوب می شود.



وی با اشاره به اینکه ایجاد همگرایی میان ایران و اعضای اکو اعم از پاکستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، قزاقستان، جمهوری اذربایجان و ترکمنستان می تواند زمینه ساز عبور از سیاست های تحریمی باشد، ادامه داد: در واقع اکو فرصتی برای افزایش صادرات محصولات ایرانی به منطقه است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با توجه به اینکه کشورمان سابقه دیرینه ای در عضویت اکو دارد، رفت و آمدهای دیلماتیک منطقه ای و حضور در نشست وزرای خارجه اکو می تواند زمینه ساز انعقاد تفاهم نامه های دوجانبه و چندجانبه باشد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد مزیت های اقتصادی ایران در حوزه هایی اعم از انرژی، محصولات پتروشیمی، فناورهای پیشرفته نانو، کشاورزی، تجهیزات پزشکی و غیره است که بسیاری از کشورهای عضو اکو به آنها احتیاج دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351890
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار