خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/04 - 13:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
گلرو با اشاره به سفر پزشکیان به نیویورک:

سازمان ملل باید رسالت اصلی خود در ایجاد صلح و امنیت را محقق کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان ملل به عنوان یک نهاد فراگیر برای ایجاد صلح و امنیت، متأسفانه در عملکرد خود ضعیف بوده و نتوانسته رسالت اصلی که در منشور ملل متحد تعریف شده را محقق کند اما بهرحال یک سکو برای اعلام مواضع به شمار می‌رود تا کشورها گفتمان خود را در عالی‌ترین سطح بیان کنند.

عباس گلرو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: این سفر بسیار مهم است بویژه اینکه اولین حضور رئیس جمهور کشورمان در این نشست است. سازمان ملل هر ساله نشستی فراگیر به نام مجمع عمومی دارد که غالب اعضای این سازمان در سطوح مختلف سران، مقامات و وزرای خارجه برای اعلام مواضع خود در آن شرکت می‌کنند. در حاشیه نشست مجمع عمومی، دیدارهای دو جانبه با کشورها و با نهادها و سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود. همچنین رویدادهای حاشیه ای در فرایند مجمع نظیر نشست گروه 77، عدم تعهد، همکاری‌های اسلامی برگزار می‌شود که مهم است. این نشست‌ها فرصت مناسبی برای اعلام مواضع کشورها به شمار می‌رود و مهمترین رویداد بین‌المللی در سطح کلان سیاست بین‌المللی است، روسای جمهوری اسلامی ایران هر ساله در این نشست مشارکت و مواضع خود را اعلام می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سازمان ملل همراه با کمیته‌های مختلف به عنوان یک نهاد برای ایجاد صلح و امنیت ایجاد شده که متأسفانه در عملکرد ضعیف بوده و نتوانسته رسالت اصلی که در منشور ملل متحد تعریف شده را محقق کند اما بهرحال یک سکو برای اعلام مواضع به شمار می‌رود تا کشورها گفتمان خود را در عالی‌ترین سطح بیان کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با یادآوری اینکه شهید رئیسی در سال‌های گذشته به شکل مبتکرانه و سمبلیک در محتوا و شکل از این نشست‌ها استفاده کرد، افزود: دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور همراه با هیأت عالیرتبه در این نشست حاضر شده‌اند که شب گذشته نیز در نشست تقویت روندهای سازمان ملل شرکت کرده که اعضا نیز در آن به ایراد سخنرانی پرداختند، دیدارهای دو جانبه و نشست با روسای رسانه‌های آمریکایی نیز انجام شد و نشست مجمع نیز طی امروز برگزار می‌شود که رئیس جمهور در آن سخنرانی خواهد کرد. در مجموع امیدواریم این نشست‌ها برای موفقیت دیپلماسی کشور و موفقیت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دستاورد بالایی داشته باشد.

گلرو در خصوص مسائل ایران و آمریکا و موضوع هسته ای گفت: وزیر امور خارجه در بحث مذاکرات هسته‌ای اعلام آمادگی کردند که درهای مذاکرات جمهوری اسلامی همیشه باز بوده چرا که مذاکره ابزار سیاست خارجی است اما طرف امریکایی قابل اعتماد نیست چراکه پایبند به تعهدات نبوده است‌.

 وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم این سفر خیر و برکت در حوزه‌ امنیت ملی و منافع اقتصادی برای مردم ایران داشته باشد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383992
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار