خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/06/16 - 19:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوری در واکنش به آغاز گام سوم کاهش تعهدات برجامی:

سازمان انرژی اتمی برای افزایش فعالیت‌های هسته‌ای زمان را از دست ندهد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است اروپا هیچگاه به وعده‌های خود عمل نخواهد کرد از این رو دستگاه دیپلماسی و سازمان انرژی اتمی نباید فرصت را برای پیشرفت در حوزه هسته‌ای بیش از این از دست بدهند.

سید راضی نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به آغاز گام سوم کاهش روند تعهدات برجامی از سوی ایران، گفت: در تعاملی که جمهوری اسلامی با اروپایی ها داشت، بر اساس نرمش قهرمانانه دولت مذاکراتی صورت گرفت اما علیرغم اجرای تمام تعهدات نتیجه این مذاکره که برجام نام گرفت، طرف 1+5 به هیچ کدام از تعهدات عمل نکرد.



نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بعد از آغاز گام اول و دوم روند کاهش تعهدات برجام از سوی جمهوری اسلامی، اروپایی ها اقداماتی صورت دادند که چندان به چشم نیامد، یادآور شد: دستگاه دیپلماسی نباید برای ادامه کار در حوزه فعالیت های هسته ای فرصت سوزی کرده و زمان را از دست بدهد چنانچه تا کنون نیز بسیاری از اقدامات خود را تعطیلات کرده تا با ایجاد رغبت برای اروپایی ها، منتظر عملیاتی شدن وعده آنها باشد.



اقدام اروپا صرفا در قالب خریداری نفت، بازگشت پول‌های بلوکه شده و تسهیل روابط بانکی قابل پذیرش است



وی تأکید کرد: این در حالی است که اقدام اروپایی ها صرفا در قالب خریداری نفت، بازگشت پول های بلوکه شده ایران و تسهیل روند بانکی قابل پذیرش است در غیر این صورت اقدام خاصی صورت نگرفته و ما نیز از گام اول و دوم عدول نمی کنیم.











سید راضی نوری


نوری در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در چارچوب مقررات آژانس و NPT گام بر می دارد، اظهار داشت: قبل از اینکه مسائل برجام پیش بیاید، نظارت بر برجام وجود داشت اما اگر فعالیت های هسته ای ایران تحت الشعاع قرار بگیرد، ماندن فعالیت ها در قالب NPT نیز بی معنا خواهد بود البته بنای جمهوری اسلامی بر این است که نظارت آژانس بر فعالیت های هسته ای کشورمان مانند سایر کشورها ایرادی نداشته باشد.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان غنی سازی 20 درصد را خواسته به حق جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: برای پیشرفت در حوزه صنعت خود به غنی سازی 20 درصد و بیش از آن نیاز داریم و این مورد یکی از مواضع اقتدار جمهوری اسلامی خواهد بود که باید از این حق خود دفاع کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 287897
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار