خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 15:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
اجلاس بین المجالس آسیایی در بغداد برگزار می شود

زاهدی: ایران پیشنهاد بازسازی غزه با ایجاد صندوق بین المللی را در APA مطرح می کند

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA گفت: اجلاس بین المجالس آسیایی در خصوص بررسی مسائل سیاسی و منطقه ای در روزهای جمعه و شنبه در بغداد برگزار خواهد شد.

محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  گفت: اجلاس بین المجالس آسیایی در خصوص بررسی مسائل سیاسی و منطقه ای در روزهای جمعه و شنبه در بغداد برگزار خواهد شد که 15 کشور برای شرکت در این اجلاس اعلام حضور کردند.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: در نظر در این اجلاس، موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنین ظلم های 75 سال این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین مطرح شود. لازم است دراین اجلاس بحث جدی بر این مسائل صورت گیرد دراین خصوص پیشنهادات خوبی داده شده که از جمله آنها اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در دادگاه های بین المللی تحت عنوان جنایات جنگی و نسل کشی شناخته شده و محکوم شوند تا درس عبرتی برای کسانی باشد که به دنبال جنایت ونسل کشی هستند.



وی اضافه کرد: پیشنهاد بعدی؛ ایجاد صندوق بین المللی بخصوص توسط کشورهای آسیایی است تا کشورها و سازمان ملل با کمک به این صندوق، زمینه بازسازی غزه با سرعت در تمامی زمینه ها ازجمله بحث بیمارستان ها، مدارس، خانه ها ، خیابان ها و ... فراهم کنند.



زاهدی بیان کرد: همچنین تشکیل دولت فلسطین با پایتختی قدس شریف جزو آرمان هایی است که دنبال می کنیم البته امیدواریم در این اجلاس، فضایی فراهم شود که ملت فلسطین احساس کند که دنیا با آنها است تا بتوانند به یک رفاه نسبی  و استقلال سیاسی برسند./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 371219
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار