خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/10/04 - 13:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
قاسمی پور ضمن انتقاد از مواضع سخیفانه روس‌ها در قبال جزایر سه‌گانه ایرانی:

روس‌ها دقیق‌تر تاریخ خلیج فارس را مطالعه کنند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس ضمن انتقاد شدید از مواضع سخیفانه روس‌ها در قبال جزایر سه گانه، گفت: بهتر است روس‌ها پیش از حمایت کورکورانه و بی اساس از امارات متحده عربی، تاریخ منطقه و خلیج فارس را دقیق‌تر مطالعه و برای خود یادآوری کنند.

شیوا قاسمی پور در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  در واکنش به موضع گیری سخیفانه روسیه درباره جزایر‌ سه‌گانه، گفت: کشور روسیه باید بداند تا زمانی می‌تواند به روابط دوستانه با ایران ادامه دهد که به تمامیت ارضی کشورمان احترام بگذارد.



نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه این نخستین باری نیست که چنین موضع اشتباه و سخیفانه‌ای را اتخاذ کرده است، عنوان کرد: بهتر است روس‌ها پیش از حمایت کورکورانه و اشتباه از امارات متحده عربی، تاریخ را دقیق تر مطالعه کنند.



وی خواستار پاسخگویی قاطعانه وزارت خارجه کشورمان به این موضع گیری سخیفانه شد و گفت: در صورت تکرار چنین مواضعی دیگر از آن‌ها هیچ چیز پذیرفتنی نیست و کشورمان باید در سطح روابط با روس‌ها در صورت ادامه این سیاست تجدید نظر کند. به همین دلیل از رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورمان انتظار داریم به صورت قاطعانه نسبت به این اظهارنظرهای بی اساس و غلط واکنش داشته باشند.



دولتمردان به این یاوه‌گویی‌ها واکنش قاطع نشان دهند



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه این جزایر سه گانه جزئی از هویت ملی ما هستند، افزود: حتی نامگذاری این جزایر نشان از هویت، تاریخ و مالکیت ایرانیان بر این جزایر را دارد.



عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم ما روی تمامیت ارضی کشورمان حساس هستند، تأکید کرد: دولتمردان نیز باید بیش از مردم نسبت به این موضوع حساس باشند و به صورت قاطعانه و محکم در برابر این یاوه گویی‌ها واکنش نشان دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 373569
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم