خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/05 - 11:45
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به راهبرد تحول در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی:

رفع بروکراسی حاکم بر اداره امور موجب رسیدن به تحول برای ایران قوی می‌شود/ غفلت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، کشور را از مسیر تحول منحرف می‌کند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد با باین اینکه برای رسیدن به تحول ابتدا باید بروکراسی حاکم بر امور را برطرف کنیم که یکی از نقاط ضعف کشور محسوب می شود گفت: غفلت از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، کشور را از مسیر تحول منحرف می‌کند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر ضرورت ایجاد تحول برای رسیدن به ایران قوی، گفت: برای تحقق راهبرد یاد شده نیاز به شکل گیری اراده قوی و همگرایی میان همه بخش های کشور است تا بتوان گام های استوار برداشت.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت های کشور یکی از نکات مهمی است که می تواند به تحقق ایران قوی کمک کند، اظهار کرد: متاسفانه گاهی شاهد غفلت نسبت به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی هستیم.



وی ضمن تاکید بر اینکه رسیدن به ایران قوی یک راهبرد بدون پشتوانه نیست و امکان دست یافتن به آن وجود دارد، ادامه داد: در گام بعدی باید بروکراسی حاکم بر امور را برطرف کنیم که یکی از نقاط ضعف محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مطابق سخنان رهبر انقلاب تعصب داشتن بر داشته صرفاً منوط به استفاده از کالای ایرانی نیست بلکه هویت و غیرت ملی نیز از مولفه هایی است که باید به آنها تکیه کرد، افزود: بر این اساس باید همه کارشناسان و جوانان نخبه را برای امور کشور بکار بگیریم.



سلیمی در این راستا، تصریح کرد: امروزه شاهد فعالیت رو به رشد شرکت های دانش بنیان توسط جوانان هستیم لذا باید این ظرفیت عظیم مورد حمایت قرار بگیرد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی امیدآفرینی را از دیگر مولفه های مهم برای رسیدن به ایران قوی برشمرد و گفت: باید اقدامات مثبت صورت گرفته در کشور رسانه ای شود تا مردم در جریان واقعیت ها قرار بگیرند؛ متاسفانه امروزه گاهی اقدامات بزرگ به مردم گفته نمی شود و در مقابل دشمنان با استفاده از این ضعف، به مردم دروغ گفته و آنها را فریب می دهند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بانک ها امروزه به عنوان موتور نقدینگی که منشا تورم است عمل می کنند، در حالی که باید در عرصه تولید و سازندگی کشور فعالیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر این اساس وزارتخانه های مرتبط باید پای کار بیایند و صرفاً به نصب بنر شعار سال بسنده نکنند بلکه برای بانک ها و دیگر مجموعه های مرتبط برنامه ریزی انجام دهند تا در نهایت  شاهد تاثیر مثبت اقدامات انجام شده در زندگی، معیشت و سفره مردم باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 359171
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار