خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/24 - 14:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نعمتی:

رافائل گروسی بدون گروکشی درباره همکاری ایران با آژانس اظهارنظر کند/ ایران نهایت بهره‌مندی را از ظرفیت برجام خواهد داشت

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت های هسته ای ایران در چارجوب برجام بوده و خواهد بود به رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توصیه کرد تا درباره فعالیت ها و همکاری های ایران با آژانس بدون گروکشی اظهارنظر کند.

بهروز نعمتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره ادعاهای اخیر رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر دسترسی نداشتن آژانس به دو مکان در ایران گفت: واقعیت آن است که جمهوری اسلامی ایران در بازدیدها و بازرسی ها همواره نهایت همکاری را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داشته و در فعالیت های خود کوچکترین نقطه تاریک و مبهمی ندارد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ملاک ایران در انجام فعالیت های هسته ای و استفاده از انرژی هسته ای را فتوای مقام معظم رهبری عنوان کرد و ادامه داد: ایران همواره بر این مبنا هیچ گاه به دنبال ساخت بمب هسته ای نبوده و نخواهد بود و تمام فعالیت های خود را در مسیر صلح آمیز و به صورت شفاف دنبال خواهد کرد.



وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه فعالیتی خارج از اقدامات صلح آمیز نداشته است، افزود: هم اکنون هم با وجود بی‌تعهدی آمریکا و اروپایی ها نسبت به برجام، ایران همچنان فعالیت های خود را در چارچوب برجام پیگیری می کند اما در عین حال ایران برای بهره مندی از حقوق حقه خود نهایت بهرمندی و استفاده را از ظرفیت های برجام خواهد داشت.



وی با تاکید بر لزوم حفظ استقلال آژانس بین المللی انرژی اتمی، ادامه داد: آژانس برای حفظ استقلال خود پیش از هر اقدامی باید به دنبال اجرای دقیق برجام باشد نه اینکه حرف های آمریکایی ها را به عنوان موضع آژانس از تریبون های بین المللی مطرح کند. متاسفانه ما امروز در حالی شاهد اظهاراتی از سوی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضد ایران هستیم که تا پیش از این و در زمان خروج آمریکایی ها از برجام و بی تعهدی اروپایی ها نسبت به برجام شاهد هیچ اظهارنظری مبنی بر تخطی آمریکا و اروپا در انجام وظایف شان نبودیم.



این نماینده مردم در مجلس دهم اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره شفاف نبودن ایران در پاسخگویی به برخی سوالات آژانس را نوعی گروکشی تفسیر کرد و گفت: آقای گروسی بدانند که این گروکشی به طور قطع به نفع جامعه بین الملل، اروپایی ها و سازمان ملل نیست، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به جای چنین اظهاراتی بهتر است واقع بینانه با مسائل برخورد کرده و در چارچوب برجام از مواضع ایران دفاع کند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا و آمریکا باید به تعهدات خود در برجام در قبال ایران پایبند باشند تصریح کرد: ما هنوز هیچ تخظی از برجام نداشته ایم بلکه تنها در چارچوب برجام کاهش تعهداتی داشته ایم که مطابق بندهایی از توافقنامه بوده است.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طی روزهای اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعای خود مبنی بر عدم دسترسی آژانس به دو مکان در ایران را تکرار کرد و گفت: تهران به درستی درباره سوالات آژانس شفاف سازی نکرده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 296024
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار