خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/30 - 09:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی

رئیس کمیته حقوقی،قضایی کمیسیون اصل نود از زندان های شیراز بازدید کرد

الهام آزاد رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل نودمجلس شورای شورای اسلامی در چارچوب وظایف نظارتی کمیسیون ضمن سفر به استان فارس از زندان های این استان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ،الهام آزاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن سفر به استان  فارس  از بخش‌های مختلف زندان مرکزی شیراز و کانون اصلاح و تربیت فارس و زندان عادل آباد  بازدید کرد.   



وی در خصوص این بازدید  سه ساعته نظارتی اظهار داشت: در این بازید که آقایان  قادری و  نجابت نمایندگان  مردم شیراز نیز حضور داشتند و از نزدیک در جریان اقدامات زندان عادل آباد در طبقه‌بندی زندانیان و بازاجتماعی سازی مجرمان قرار گرفتیم. 



وی افزود:  همچنین  بخش‌های مختلف زندان مرکزی شیراز و کانون اصلاح و تربیت فارس نیز بازدیدکرده و با توضیحات اسحاق ابراهیمی مدیر کل زندانهای استان در جریان برنامه های تامینی و تربیتی جاری در این زندان ها قرار گرفتیم.



آزاد تصریح کرد: در این بازدید نمایندگان مجلس با حضور در خوابگاه ها و اندرزگاه ها از نزدیک با زندانیان دیدار و گفتگو نموده و روند نگهداری و ارائه خدمات به آن را مورد بررسی قرار دادند. 



وی ادامه داد: در این بازدیدها اقدامات سازمان زندانها در حوزه های مختلف مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد که ارزیابی ما از اقدامات انجام پشده در زندان عادل آباد شیراز مبین عملکرد خوب و برنامه‌ریزی مطلوب این سازمان بوده که رضایتمندی عمومی گروه های مخاطب را نیز به دنبال داشته است.











الهام آزاد


 



وی تصریح داشت : در حوزه باز اجتماعی سازی زندانیان، اقدامات فرهنگی، عقیدتی، آموزشی، مهارت آموزی، مهارت های اساسی زندگی و... که در زندان عادل آباد،مجتمع اندرزگاهی نسوان و کانون اصلاح و تربیت مشاهده شده، در بسیاری از شاخص‌ها، اقدامات مطلوب منجر به بازگشت سعادتمندانه فرد به جامعه می گردد.



وی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاداتی از سوی مدیر کل زندانهای فارس به منظور تعیین تکلیف نیروهای ساعتی و قرارداد کار معین که سالیان متوالی در زندان ها مشغول بکار هستند و همچنین در حوزه عمل مؤثرتر سایر دستگاه به مسئولیت اجتماعی و مشارکت در فرایند اصلاح مجرمان و پذیرش اجتماعی آنان مطرح شد  که در کمیسیون اصل ۹۰ به آن پرداخته خواهد شد،ضمن اینکه با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت، پیش‌بینی میشود دغدغه‌های کارکنان تلاشگر و خدوم موقت سازمان زندانها در خصوص تعیین وضعیت استخدامی شان رفع شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 361883
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار