خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/07/03 - 16:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نایب رئیس مجلس با اشاره به سفر پزشکیان به نیویورک:

رئیس جمهور پیام آور دیدگاه چندجانبه‌گرایی ایران در سازمان ملل باشد

نایب رئیس مجلس گفت: رئیس جمهور در سفر به نیویورک دیدگاه‌های ایران را با توجه به تحولات رخ داده در محیط بین‌المللی- خروج از عرصه یک جانبه‌گرایی و ورود به عرصه چند جانبه‌گرایی- مطرح کند.

علی نیکزاد ثمرین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر رئیس جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: این سفر از دو بعد دارای اهمیت است؛ اول اینکه با توجه به تحولات کنونی منطقه و مواضعی که آقای پزشکیان شب گذشته در سازمان ملل اتخاد کردند و به خصوص سخنرانی امشب از اهمیت فوق العاده‌ای برخودار خواهد بود و نگاه و دید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات منطقه و به ویژه مسئله نگاه به مقاومت و غزه و تحولات لبنان تعیین کننده خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اهمیت دیگر را از بعد روابط بین الملل عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور در این سفر دیدگاه‌های ایران با توجه به تحولات رخ داده در محیط بین‌المللی- خروج از عرصه یک جانبه‌گرایی و ورود به عرصه چند جانبه‌گرایی- را مطرح خواهد کرد. انتظار می‌رود که رئیس جمهور پیام آور این تحول باشند و دیدگاه ایران را نسبت به چندجانبه‌گرایی مطرح کنند.

وی در خصوص موضوع مذاکره ایران با آمریکا نیز بیان کرد: نکته مهم در این خصوص این است که مذاکره با آمریکایی‌ها صرفا در چهارچوب هسته‌ای مورد قبول است البته ما مطالبه‌گر هستیم چراکه در مسئله برجام چک برگشتی داریم و باید دید که در صورت شروع مذاکرات، آمریکایی‌ها چقدر آمادگی برای تأمین ملاحظات ما را دارند که در این خصوص بعید می‌دانم اتفاقی بیفتد.

نیکزاد یادآور شد: مذاکراتی که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند شامل مذاکرات پیرامون مسائل موشکی، منطقه‌ای و حتی حقوق بشری است اما با توجه به نوع نگاه آمریکایی‌ها به تحولات غزه و حمایت یک جانبه از اسرائیل در کشتار مردم غزه و حمله اخیر به لبنان و کشتار مردم لبنان، این موضوع پذیرفتنی نیست و به صلاح ایران نخواهد بود، بنابراین باید دقت شود تا در تله آمریکایی‌ها نیفتیم./

پایان پیام

  • کد خبر : 383898
کلمات کلیدی
مهدیه قربانی
خبرنگار

مهدیه قربانی

آخرین اخبار