خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/13 - 13:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
قادری:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند تسهیل‌گر تحقق اهداف اقتصادی تهران - آنکارا باشد

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، اعتقاد دارد: تهران و آنکارا مزیت های سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف دارند که این امر می تواند به ارزآوری برای دو کشور کمک کند و در این راستا دیپلماسی پارلمانی می‌تواند تسهیل‌گر تحقق اهداف پیش بینی شده باشد.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفر اخیر وزیر خارجه ترکیه به کشورمان و تاکید بر ارتقاء روابط دوجانبه تهران و آنکارا، گفت: توافقات زیادی میان ایران و ترکیه بویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی و امنیت صورت گرفته که برای عملیاتی کردن آنها شاهد سفر مقامات دو کشور هستیم.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه شناسایی فرصت های همکاری و موانع یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه دو کشور باشد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه سیاست خارجی با محور همسایگان، این مهم از سوی ایران به طور جدی در حال پیگیری است.



وی با بیان اینکه تهران و آنکارا مزیت های سرمایه گذاری مشترک در بخش های مختلف دارند که این امر می تواند به ارزآوری برای دو کشور کمک کند، ادامه داد: بر این اساس باید زمینه فعالیت بخش خصوصی کشورمان در ترکیه فراهم شود؛ در این راستا چندی پیش نیز معاون دیپلماسی اقتصادی کشورمان در رأس هیاتی بلند پایه به ترکیه سفر داشت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان نباید فراموش کرد که تهران و آنکارا عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو هستند که این موضوع نیز بستر خوبی برای تعاملات تجاری مشترک است؛ به عبارتی بر اساس مفاد همکاری های اکو، محدودیت های ایالات متحده علیه ایران که بدون پشتوانه قانونی است، نمی تواند مانعی بر سر راه مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه  توسعه مناسبات پارلمانی میان دو کشور نیز می تواند به اهداف پیش بینی شده مشترک کمک کند، تصریح کرد: به عبارتی برخی از موانع برای همکاری ها می تواند از طریق دیپلماسی پارلمانی بررسی، پیگیری و نهایتا برطرف شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 367668
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار