خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/17 - 14:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ذوالنوری با اشاره به نشست فراکسیون دفاع و اقتدار ملی:

دنیا از خودکفایی ایران در زمینه تجهیزات نظامی متحیر است/ برنامه های فراکسیون برای هفته بسیج بررسی شد

رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی در مجلس برنامه های این فراکسیون را برای هفته بسیج، روز نیروی دریایی و سالروز شهادت شهید فخری زاده را تشریح کرد.

مجتبی ذالنوری درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست امروز( سه شنبه 17 آبان ماه) اعضای هیات رئیسه  فراکسیون دفاع و اقتدار ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: در آستانه هفته بسیج، روز نیروی دریایی و سالگرد شهادت شهید بزرگوار فخری زاده قرار داریم، از این رو برنامه های فراکسیون برای آن ایام را مرور کردیم و به اتفاق آرای هیات رئیسه فراکسیون، برنامه هایی برای این ایام در نظر گرفته شد.



نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: فراکسیون فعالیت های خوبی در زمینه های مختلف داشته است، لازم است فراکسیون در حوزه دفاع و اقتدار ملی در کنار کمیسیون امنیت ملی و سایر ارکان مجلس در حل مشکلات حوزه دفاع و قرار گیرد و ایفای نقش کند. کارهای بسیار بزرگی در نیروهای مسلح بعد از انقلاب و دفاع مقدس صورت گرفته است که قرار شد فراکسیون این موارد را به صورت جدول مقایسه ای و بیانیه تحلیلی ارائه کند.



وی بیان کرد: توان دفاعی کشور قبل از انقلاب اسلامی، مستقل و بومی نبود در حقیقت ما در بعد دفاعی و نظامی به قدرت های بیگانه وابستگی شدید داشتیم، تنها در ارتش بیش از 4 هزار مستشار آمریکایی داشتیم که مقدرات را آنها رقم می زندند، با پیروزی انقلاب اسلامی فرار نیروهای نظامی از پادگان و غارت اسلحه ها رخ داد و شاهد تبلیغ منافقین برای انحلال ارتش بودیم که وضعیت نظامی و دفاعی کشور به شدت دچار مشکل شد.



این نماینده مجلس افزود: با تدبیر الهی حضرت امام(ره) روح امید در کالبد ارتش دمیده شد که تا آخر جنگ بهترین نقش را ایفا کرد در کنار ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج شکل گرفت که با ابتکار امام از سقوط انقلاب جلوگیری شد چرا که همه نظام سلطه بر نابودی کشور قد علم کرده بودند، تجارب دفاع مقدس و نگاه واقع بینانه ای که ما همیشه در معرض تهدید  دشمنان هستیم باعث شد در حوزه دفاعی و امنیتی توان ویژه پیدا کنیم.



ذوالنوری یادآور شد: دنیا از خودکفایی‌های ارتش، سپاه و وزارت دفاع در زمینه تولید، تجهیزات و تسلیحات نظامی متحیر است، اتهام اینکه پهپادهای نظامی جمهوری اسلامی باعث شکست اوکراین در جنگ با روسیه شده است به این معنا است که دشمنان و آمریکا بر این باور است که جمهوری اسلامی از لحاظ تجهیزات به حدی رسیده که می تواند در بازار سلاح جهان حضور داشته باشد.



رئیس فراکسیون دفاع و اقتدار ملی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توانمندی های نظامی ایران در تولید موشک، ماهواره بر و سایر تجهیزات نظامی  قابل افتخار است که قرار شد در آستانه هفته بسیج، روز نیروی دریایی و سالگرد شهید فخری زاده، فراکسیون بیانیه تحلیلی منتشر کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 351680
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار