خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/06 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

دست برتر ایران در صنعت دفاعی با ساخت انواع پهپادها/ تولیدکنندگان تسلیحات نظامی خواهان خرید پهپاد ایرانی هستند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: ساخت انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، انتحاری و توسعه قابلیت‌های آن‌ها موجب شده تهران دست برتر در صنعت دفاعی و نظامی را داشته باشد.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات مقامات نیروهای مسلح کشورمان مبنی بر درخواست خرید پهپاد ایرانی از سوی برخی کشورهای غربی و اروپایی، گفت: جوانان نخبه ایرانی و شرکت های دانش بنیان توانسته اند با تکیه بر همت و اراده خود،  محصولات راهبردی دفاعی اعم از موشکی و پهپادی را بدون وابستگی به خارجی ها تولید کنند.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس ساخت انواع پهپادهای رزمی، شناسایی، انتحاری و توسعه قابلیت‌های آن‌ها موجب شده تهران دست برتر در صنعت دفاعی و نظامی را داشته باشد.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پهپادها می توانند موجب افزایش توان رزمی نیروهای مسلح شوند، ادامه داد: به عبارتی هواپیماهای بدون سرنشین می توانند عملیات های مختلفی را در شرایط گوناگون اجرایی کنند و این موضوع تبدیل به یک استراتژی برای دفاع از سرزمین ها شده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نباید فراموش کرد که پهپادهای ایرانی خواب قدرت های فرامنطقه ای مانند ایالات متحده و غیره را آشفته کرده اند زیرا در رصد کامل اطلاعاتی پرنده های کشورمان بوده و نمی توانند هیچ اقدامی انجام دهند که بیانگر کارآمدی تولیدات ایرانی است.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی خودشان تولیدکننده تجهیزات نظامی بوده و حتی دنیا را به تسلیحات نظامی تجهیز می کنند اما مشاهده می شود که برخی از آنها خواهان خرید پهپاد از جمهوری اسلامی هستند که بیانگر عزت و توانمندی کشورمان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 367490
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار