خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری مطرح کرد؛

دستیابی به فناوری موشک کروز سوپرسونیک ضرورتی برای مقابله با تهدیدهای احتمالی

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: دستیابی به توانمندی موشکی ضرورتی برای مقابله با پدیده های امنیتی و تهدیدهای احتمالی است لذا بومی سازی فناوری موشک‌های کروز مافوق صوت یا همان موشک کروز سوپرسونیک بر اساس راهبرد امنیت ملی انجام شده است.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت بومی سازی فناوری  موشک‌های کروز مافوق صوت، گفت: پس از پایان یافتن جنگ تحمیلی، ارتش و سپاه پاسداران تلاش کردند نیازمندی های دفاعی کشورمان را از طریق تکیه بر دانش بومی و توانمندی نخبگان جوان برطرف و تامین کنند.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توانمندی موشکی ایران بدون وابستگی به تکنولوژی غرب و شرق توسعه و پیشرفت داشته است، اظهار کرد: بر این اساس خوشبختانه همواره شاهد افزایش برد و قدرت تخریب تاثیرگذارتری در نسل های موشکی هستیم که برای حراست و حفاظت از مرزهای سرزمین‌مان تولید شده اند.



وی ادامه داد: دستیابی به توانمندی موشکی ضرورتی برای مقابله با پدیده های امنیتی و تهدیدهای احتمالی محسوب می شود لذا بومی سازی فناوری  موشک‌های کروز مافوق صوت یا همان موشک کروز سوپرسونیک قابل تامل بوده و موجب خرسندی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها برای تهیه تجهیزات دفاعی از جمله موشکی مجبور به تهیه آنها از دیگر کشورهای تولیدکننده هستند، افزود: این مهم در حالیست که امروزه جمهوری اسلامی می تواند تسلیحات نظامی تولیدی خودش را صادر کند که سبب ارزآوری نیز می شود.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عبارتی ایران توانسته بر اساس راهبرد امنیت ملی خودش مسیر توسعه تجهیزات دفاعی را به خوبی و با سرعت طی کند و در جایگاه برتر این حوزه قرار بگیرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366524
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار