خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/13 - 15:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

دستاوردهای نشست آستانه موجب بازگشت امنیت به سوریه شد/ برخی کشورها درصدد تقویت تروریست‌ها هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد نشست آستانه یکی از اقداماتی است که موجب بازگشت امنیت به سوریه شده است.

شهریار حیدری  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تاثیر نشست های مشترک ایران، روسیه و ترکیه در آستانه، گفت: نشست یادشده یکی از راهکارهایی بود که موجب شد امنیت سوریه و سپس منطقه تامین شود.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت سوریه بوده و اقداماتش موجب شده آرامش در این کشور ایجاد شود، اظهار کرد: این مهم در حالیست که برخی کشورهای همسایه سوریه درصدد تقویت تروریست ها هستند.



وی در این راستا تصریح کرد: بر این اساس مشاهده می شود که تداوم همکاری برای مبارزه با تروریسم در تمامی اشکال یکی از دستورکارهای این نشست بوده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه هنوز در برخی استان های سوریه مشکلاتی وجود دارد که این نشست می تواند به رفع آنها کمک کند، ادامه داد:  بر این اساس در این بیانیه بر حفظ استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه و نیز مقاصد و اصول منشور ملل متحد در این راستا تأکید جدی شده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کاهش تنش منطقه ادلب به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت لذا توافق کردند که تلاش های بیشتری به منظور اطمینان از عادی سازی وضعیت آنجا و بهبود وضعیت انسانی درون و اطراف منطقه انجام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 353145
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار