خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/02 - 10:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:

در هیچ دولتی چنین موضع‌گیری و دخالتی در برگزاری انتخابات سابقه نداشته است/قبل از صدور این بخشنامه نیز چنین رفتاهایی به‌صورت غیر رسمی در وزارت کشور و استان‌ها آغاز شده بود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاهد بداخلاقی سیاسی در مجموعه وزارت کشور در زمینه برگزاری انتخابات هستیم، گفت: در هیچ دولتی چنین موضع گیری و دخالتی در برگزاری انتخابات سابقه نداشته است و قبل از صدور این بخشنامه نیز چنین رفتاهایی به‌صورت غیر رسمی در وزارت کشور و استان‌ها آغاز شده بود.

جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تاکنون در خصوص بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور در زمینه انتخابات مجلس موضع گیری نکرده است، گفت: اگر نگوییم این بخشنامه کار نادرستی بود باید بگوییم با ابلاغ آن بداخلاقی سیاسی و انتخاباتی رخ داد و معاون سیاسی وزارت کشور کج سلیقگی سیاسی انجام داد.



نماینده مردم مرودشت در مجلس تأکید کرد: اینکه تاکنون در این زمینه موضع گیری نکرده ام به این دلیل نبود که نگاه مثبتی به بخشنامه داشته ام بلکه این موضوع را در حد شأن و جایگاه نماینده مجلس نمی دیدم که بخواهم ورود کنم.



این نماینده مجلس اظهار داشت: معاون سیاسی با ابلاغ چنین بخشنامه ای جایگاه و نگاه سیاسی خود را نشان داد. در هیچ کدام از دولت های قبل این موضع گیری و صدور چنین بخشنامه ای سابقه نداشت. متاسفانه آنچه ایشان بخشنامه کرد از چند ماه قبل به صورت غیر رسمی در مجموعه وزارت کشور و در تمام استان ها انجام می شد،این نبود که چنین نگاهی در این مجموعه ها وجود نداشته است.



رشیدی کوچی بیان کرد: به نظر می آید که موضوع بخشنامه معاون سیاسی وزارت کشور شأن و جایگاه دولت را تنزل داد نه اینکه بخواهد شأن و جایگاه مجلس را تحت شعاع قرار گیرد. این بخشنامه کج سلیقگی محض بود البته وزیر کشور ورود کرد و بخشی از بخشنامه را ملغی کرد.



با وجود اینکه از دولت آقای رئیسی انتظار می رفت و آرزو بود در تمام مسائل بهتر و پخته تر عمل کند به نظر می رسد در حوزه های معشیت، اقتصادی، اجتماعی و اکنون در حوزه سیاست داخلی دارای ضعف های مشهود است و ناپختگی هایی که دارد روز به روز بیشتر می شود. امید داریم این روند اصلاح شود البته آقای رئیس جمهور دنبال اصلاح روند است اما می خواهیم با سرعت بیشتری اصلاح امور را رقم بزند./



پایان پیام

  • کد خبر : 365583
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار