خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 14:30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس:

در حوزه مدیریت پسماند به وزیر کشور گزارش غلط داده می‌شود

محمد صفری تاکید کرد: در حوزه مدیریت پسماند به وزیر کشور گزارش غلط داده می‌شود و جولان زباله در سراسر این سرزمین به ویژه شمال کشور نشان دهنده این موضوع است.

محمدصفری ملک میان  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست اخیر کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با وزیر کشور، اظهار داشت: به وزیر هم یادآور شدم که مدیران باید به شرط اهلیت قبول مسئولیت کنند و مسئولان را به شرط توانایی منصوب کنند.



عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه بسیاری از کارها صرفاً نیاز به اعتبار ندارد بلکه نیازمند مدیر کارآمد است، یادآور شد: اگر شما بهترین طرح‌ها را داشته باشید ولی مدیر توانمند نداشته باشید نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.



صفری گفت: مسئله پسماند گیلان اگر امروز یک لکه ننگ مدیریتی برای گیلان است در آینده نه چندان دور برای کل کشور مسئله ساز خواهد شد.



نماینده رودسر و املش در تشریح اظهارات خوئ خطاب به وزیر کشور گفت:ضمن احترام به سوابق آقای وحیدی باید این نقد را بپذیرند که در حوزه پسماند دچار فقر نیروی کارآمد هستند و مسئله فقط طرح و سرمایه گذار نیست.



وی ادامه داد: سرمایه گذاران در این حوزه که اشتیاق به سرمایه‌گذاری با بهترین تکنولوژی‌ها را دارند در استان گیلان هیچ امنیتی در زیر مجموعه‌های وزارت کشور  ندارند و سرخورده برمیگردند. این مردم که بهترین سرمایه برای نظام هستند امروز عصبانی و نگرانند.



عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها تصریح کرد: حق مردم سراوان نبود که با آنها برخود شود در حالی که مطالبه آن‌ها کاملاً به حق است.



صفری تصریح کرد: آقای وزیر گزارشی که به شما درمورد پسماند داده می‌شود کذب محض است دلیل این ادعا جولان زباله در متر به متر این سرزمین است.



نماینده رودسر و املش در ادامه خطاب به وزیر کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم به تنهایی نه با مسئولان استان، وارد شهر رشت و روستاهای گیلان شوید از شرق تا غرب این سرزمین را بنگرید و ملاحظه کنید فاجعه زیست محیطی که همگی را مستأصل کرده است.



وی ادامه داد: محیط زیست خسارت دیده را نمی‌توان مجدد احیا کرد، اگر همین امروز پس‌ماند را حل کنیم آنقدر اثرات آن عمیق و موثر بوده که تا سال‌های متمادی نمی‌تواند اثرات مخرب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بهداشتی زیست محیطی را پاک کرد.



صفری در پایان گفت: از جولان زباله و جولان سرطان بیشتر نمی‌گویم؛ در خانه اگر کس است یک حرف بس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 356440
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار