خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/08 - 14:28
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی در واکنش به عملکرد غلط برخی کشورهای اسلامی در جنگ غزه:

در تانک‌ و هواپیماهای اسرائیلی بنزین نریزید!

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از عملکرد غلط برخی از کشورهای اسلامی در جنگ غزه، تصریح کرد: متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی در حال حاضر بنزین مورد نیاز تانک‌های اسرائیلی و آذوقه سربازان این رژیم را فراهم می کنند و حداقل کار این است که به اسرائیلی‌ها در جنگ غزه کمک نکنند.

حجت السلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره مسئله غزه و رویکرد دولت های جهان اسلام در این رابطه، گفت: امروز موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله زنده در افکار عمومی دنیا مطرح شده و در نیم قرن اخیر تلاش فراوانی صورت گرفت که مسئله فلسطین به عنوان مسئله ای که به تاریخ پیوسته، دیگر بار مطرح نشود، اما مسائل به نحوی پیش رفت که امروز مسئله فلسطین به عنوان مسئله اول اسلام و جهان انسانیت مطرح می شود.

سلیمی با بیان اینکه طرح مسئله فلسطین در جهان اسلام و انسانیت مرهون عنصر جریان مقاوت است، تاکید کرد: در اصل جریان مقاومت به مانند درختی بود که میوه داد و میوه آن این بود که جهان و سازمان‌های بین المللی باید به مسئله فلسطین بپرداند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر دیدگاه اسلام در زمینه مسئله فلسطین، گفت: به واقع برخی از کشورها سعی داشتند تاثیر دیدگاه اسلام در زمینه مسئله فلسطین را دور از نظر نگه داشته و پنهان کنند اما این موضوع هم به تحقق نپیوست.

ماشین نظامی قدرت رویارویی با جریان اصیل غزه را ندارد

سلیمی با بیان اینکه جریان فعلی غزه و قبل از آن و سایر جنبش های مردمی غزه یک جریان اصیل و مردمی است و عمق دارد، بیان کرد: به واقع با ماشین نظامی نمی توان این جریان مردمی را حذف و یا به انحراف کشاند.

سکوت جنگی !

حجت السلام و المسلمین سلیمی در ادامه با اشاره به عملکرد کشورهای اسلامی در زمینه مسئله فلسطین، تصرح کرد: قطعا این کشورها نتوانستند به وظایف سیاسی و مذهبی خود درباره مسئله فلسطین بپردازند؛ متاسفانه برخی از این کشورها نه تنها کمک نکردند بلکه با سکوت معنادار خود بنزین به ماشین جنگی و چاقوی اسرائیل ها را تیز کردند.

بازی نتانیاهو در ژانر وحشت

سلیمی با بیان اینکه وحشی گری رژیم صهیونیستی گویای نفس های آخر این رژیم است، تاکید کرد: به واقع روند امور به سمت فروپاشی رژیم صهیونیستی در حال حرکت است و بدون شک این رژیم در حال غرق شدن و دست و پا زدن است.

وی در ادامه به دلایل وحشی گری نتانیاهو اشاره کرد و گفت: زنده نگه داشتن آتش جنگ از سوی نتانیاهو به دلیل حفظ موقعیت فعلی اوست.

سلیمی با بیان اینکه در کنارعملکرد ضعیف برخی از کشورهای اسلامی در حمایت و کمک به غزه، سازمان های بین المللی نیز در این آزمون مردود شدند، تصریح کرد: در این میان امریکایی ها در دو نوبت این آتش بس را وتو کردند؛ گویی آمریکایی‌ها از پستان خون سیراب می شوند و از این باب است که اجازه آتش بس نمی دهند.

وی با بیان اینکه ادامه دار شدن کشت و کشتار مردم فلسطین نشان از ماهیت آمریکایی ها برای ایجاد چنین وضعیتی دارد، تاکید کرد: مسئله فلسطین و شرایط فعلی غزه به خوبی ماهیت آمریکایی ها را درباره حقوق بشر مشخص کرد.

در تانک و هواپیماهای اسرائیلی بنزین نریزید!

وی در ادامه با بیان پیشنهادی به برخی از کشورهای اسلامی در حمایت از مردم فلسطین، تصریح کرد: حداقل کار این است که برخی از کشورهای اسلامی در تانک‌ها و هواپیماهای اسرائیلی بنزین نریزند. متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی در حال حاضر بنزین مورد نیاز تانک‌های اسرائیلی و آذوقه سربازان این رژیم را فراهم می کنند. بنابراین نرساندن این آذوقه به دست اسرائیلی ها حداقل کاری است که برخی از کشورهای اسلامی می توانند انجام دهند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376041
کلمات کلیدی
سعید ابراهیمی
خبرنگار

سعید ابراهیمی

آخرین اخبار