خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 14:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رضازاده با اشاره به بمباران بیمارستان‌های غزه؛

درخواست وقیحانه پزشکان اسرائیلی مصداق تلاش برای قتل‌عام و نسل‌کشی است

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: درخواست وقیحانه پزشکان اسرائیلی برای بمباران بیمارستان های غزه، مصداق قتل عام و نسل کشی است.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به طرح موضوع استفاده از بمب هسته ای در غزه توسط یکی از وزراء کابینه رژیم صهیونیستی، گفت: متاسفانه اسرائیلی های کودک کش در مواجهه با مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین از تسلیحات ممنوعه استفاده کرده اند و اکنون در حالی صحبت از بکارگیری بمب اتمی می کنند که تمامی قوانین بین المللی این کار را منع و محکوم می کند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: به عنوان مثال پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یکی از معاهده هایی است که هدفش جلوگیری از بکارگیری تسلیحات اتمی است؛ پیمانی که صهیونیست ها از پذیرش آن سر باز زدند و بر خلاف مفاد آن، امروزه دارای کلاهک های هسته ای متعددی هستند.



وی ادامه داد: همچنین پیمان ممنوعیت جنگ‌افزارهای هسته‌ای نیز از دیگر تلاش های بین المللی برای جلوگیری از بمب اتمی است؛ این پیمان  یک توافق الزام‌آور در دنیا محسوب می شود و هر نوع استفاده از تسلیحات هسته ای را ممنوع کرده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و کشورهای غربی نسبت به اظهارنظر صهیونیست ها برای استفاده از بمب اتمی در غزه، افزود: متاسفانه این روزها مقامات اروپایی و غربی صرفا در صف رفت و آمد به سرزمین های اشغالی قرار دارند و کشتار و جنایت صهیونیست ها را نادیده می گیرند؛ بنابراین نسبت به این موضوع نیز واکنشی نشان نداده اند که بیانگر همراهی آنها با رژیم غاصب است.



عضو هیات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص درخواست وقیحانه پزشکان اسرائیلی برای بمباران بیمارستان های غزه، اظهار کرد: مطابق آمارها بیش از 9 هزار نفر در غزه شهید شده اند که بیش از 4 هزار نفر آنها کودک بوده اند؛ همچنین روز به روز آمار زخمی ها افزایش می یابد و این مهم در حالیست که پزشکان اسرائیلی بر خلاف اصول پزشکی طوماری را امضاء کرده اند تا تروریست های صهیونیستی بیمارستان های غزه را نابود کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 371063
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار