خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/22 - 16:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

داعش دشمن مشترک کشورهای مسلمان/ مقابله با تروریست‌های فعال در افغانستان ضروری است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه داعشی هایی که دست پرورده و رشد یافته مکتب غربی ها خصوصا آمریکایی ها هستند، دشمن مشترک همه کشورهای مسلمان تلقی می‌شوند، گفت: همگرایی کشورها برای مقابله با این جریان افراطی و خشونت طلب ضروری است.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر حمایت از ابتکارات منطقه‌ای برای کمک به حل چالش‌های افغانستان، گفت: یکی از اقدامات خوبی که می تواند منشاء امنیت و تحول پایدار باشد، طرح ابتکارات منطقه ای و خلاقیت هایی است که دیدگاه ها دولت ها را به همدیگر نزدیک می کند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همسویی سیاست ها میان همسایگانی که مرز مشترک دارند می تواند به رفع دغدغه های مشترک کمک شایانی کند، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود که عرصه دیپلماسی کشورمان با اتخاذ راهبردی که در پیش گرفته، سیاست همسایه محوری را عملیاتی می کند.



وی با بیان اینکه امروزه شاهد حضور و فعالیت تروریست های تکفیری داعش در افغانستان هستیم که همسایه مشترک تهران و اسلام آباد بمشار می رود، ادامه داد: داعشی هایی که دست پرورده و رشد یافته مکتب غربی ها خصوصا آمریکایی ها هستند، دشمن مشترک همه کشورهای مسلمان تلقی می شوند لذا نیاز به همگرایی کشورها برای مقابله با این جریان افراطی و خشونت طلب است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی کشورهای مسلمان از جمله ایران و پاکستان نباید اجازه ظهور و بروز پدیده هایی همچون داعش در منطقه را بدهند و به عبارتی باید با هر پدیده ای که با آرمان های اسلامی ضدیت دارد، مقابله کنند.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان نباید فراموش کرد که پارلمان های کشورهای اسلامی نیز می توانند برای بسترسازی و هماهنگی میان کشورها خصوصا همسایگان ایفای نقش کنند تا هم افزایی برای نابودی جراینات تروریستی میان دولت ها سریع تر رخ دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368090
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار