خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 16:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
فاطمی:

خنثی سازی تحریم‌ها گسترش روابط بین المللی را به دنبال دارد

نماینده مردم در مجلس دوازدهم گسترش روابط بین المللی را نوعی خنثی سازی تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران دانست و گفت: افزایش ارتباطات در سایه دیپلماسی به واسطه مجلس می‌تواند اثرات تحریم‌ها را خنثی و منجر به بهبود وضعیت ایران در تمام حوزه‌ها در سطح بین المللی شود.

فاطمی

احمد فاطمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد اولویت مجلس دوازدهم در حوزه مباحث سیاسی، گفت: گسترش روابط منطقه‌ای کشور از اولویت‌های نخست مجلس دوازدهم خواهد شد؛ ارتباطات در تمام حوزه‌ها از اقتصادی گرفته تا سیاسی با کشورهای عربی باید به طریق ممکن افزایش یابد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت امور خارجه باید سیاستی مبتنی بر گسترش دیپلماسی با کل کشورهای جهان را داشته باشد، افزود: ما باید با کل کشورهای جهان سیاست متوازن داشته باشیم و تنها این روابط محدود به شرق نباشد، صرفا نگاه و گسترش روابط با شرق به ضرر منافع ملی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین مرزهای مذاکراتی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت برای گسترش ارتباطات با کشورهای جهان، یادآور شد: روابط و مذاکرات ایران با کل جهان بر مبنای سه اصل اساسی یاد شده باید انجام پذیرد و مجلس این ارتباطات را به واسطه نمایندگان از دولت پیگیری خواهد کرد.

وی گسترش روابط بین المللی را نوعی خنثی سازی تحریم‌های اعمال شده بر علیه ایران دانست و اظهار کرد: افزایش ارتباطات در سایه دیپلماسی به واسطه مجلس می‌تواند اثرات تحریم‌ها را خنثی و منجر به بهبود وضعیت ایران در تمام حوزه‌ها در سطح بین المللی شود.

فاطمی با بیان اینکه دیپلماسی وزارت امور خارجه تنها محدود به گسترش مسائل سیاسی نیست، گفت: مجلس تاکید به تقویت روابط در تمام حوزه‌ها از جمله مباحث فرهنگی و زیست محیطی دارد؛ امروز موضوعات محیط زیستی جزو حقوق بشری محسوب می‌شوند که باید در سطح ملی و بین المللی مورد بررسی قرار بگیرند؛ بی تردید این مسئله را باید در معاهدات بین المللی و کنوانسیون‌های جهانی پیگیری کنیم، چرا که حفظ محیط زیست ادامه حیات بشر است.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر گسترش روابط در حوزه‌های فرهنگی، آن را مسیری دیگر برای تقویت ارتباطات دانست و تصریح کرد: در چند روز گذشته شاهد بودیم دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم غزه در ردیف نخست میدان‌های مبارزه و محکومیت رژیم صهیونیستی بودند، این فرهنگ استکبار ستیزی و مبارزه با خشونت و نژادکشی پیشروی آن جمهوری اسلامی ایران است که میراث دار انقلابی است که از فرهنگ نشات گرفته است./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 379286
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار