خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/16 - 12:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
استقبال میرتاج‌الدینی از اظهارات نخست وزیر عراق؛

خلع سلاح گروه‌های مسلح مخالف ایران سبب تحقق ثبات پایدار در بغداد می‌شود/ لزوم اخراج تروریست‌های آمریکایی از عراق

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعتقاد دارد اظهارات نخست وزیر عراق در رابطه با غیرقانونی بودن فعالیت گروه‌های مسلح مخالف ایران در کشورش بیانگر عزم جدی بغداد برای ایجاد امنیت از طریق مشارکت کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اظهارات نخست وزیر عراق نسبت به غیرقانونی بودن فعالیت گروه‌های مسلح مخالف ایران در کشورش، گفت: رویکرد کنونی بغداد نشان می دهد دولت این کشور آینده نگر بوده و موضوعاتی مانند تحقق ثبات پایدار در منطقه و افزایش تعامل و همکاری با کشورهای همسایه را در دستورکار خودشان قرار داده اند.



نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین اظهارات محمد شیاع السودانی در رابطه با موضوع یاد شده بیانگر عزم جدی این کشور برای ایجاد امنیت از طریق مشارکت کشورهای منطقه و بدون دخالت بیگانگان است.



وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد که تروریست های آمریکایی حاضر در عراق از جمله پشتیبانان و حامیان اصلی نیروهای مسلح  مخالف ایران در این کشور هستند و بر این اساس خروج آنها از عراق می تواند به زیست این گروهک های معاند نیز کمک شایانی کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این راستا مشاهده می شود که مقامات عراقی نیز متوجه شده اند که نظامیان ایالات متحده علاوه بر اینکه با حضورشان سبب تنش در این سرزمین شده اند، اقداماتشان نیز موجب شده روابط عراق با کشورهای همسایه اش نیز دچار آفت و آسیب شود.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک گروهک های مسلح مخالف ایران در عراق باید هر چه سریع تر خلع سلاح و از مرزهای مشترک میان دو کشور اخراج شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359507
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار