خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/08 - 15:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

حمایت مجلس یازدهم از زیست بوم فضایی کشور/ پرتاب ماهواره‌برها نماد عبور از تحریم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد باید از زیست بوم فضایی کشور حمایت بیشتری صورت بگیرد و در این راستا نمایندگان مجلس یازدهم آمادگی دارند در حوزه تقنینی و تسهیل امور اقدامات مورد نیاز را پیگیری کنند. پایان پیام

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دستاوردهای فضایی ایران و آمادگی کشورمان در راستای پرتاب ماهواره برها و پرتابگرهای جدید تا پایان سال جاری، گفت: علی رغم اعمال تحریم ها در صنایع مختلف از سوی غربی ها، توانسته ایم به خودکفایی و همچنین پیشرفت در عرصه های خاص مانند فضایی دست یابیم.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه جمهوری اسلامی در میان 10 کشور توانمند در تولید و پرتاب ماهواره قرار دارد که برای غربی ها شگفت آور است، اظهار کرد: در واقع امروزه شاهد ساخت ماهواره علمی تحقیقاتی هستیم و این مهم در حالیست که پروژه های مشترکی نیز با دیگر کشورها در حال عملیاتی شدن است که روسیه و سوریه از جمله آنها محسوب می شوند.



وی با اشاره به اینکه نباید از یاد برد که زنجیره فناوری فضایی ایران بومی بوده و این مهم امری قابل تامل است، ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه دانش بنیان ها فعالیت چشمگیری داشته و توانسته اند دستاوردهای خوبی را رقم بزنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید اذعان کرد امروزه تکمیل و توسعه نیازهای فضاپایه بر اساس توانمندی های داخلی صورت می گیرد؛ بر این اساس مشاهده می شود که صندوق نوآوری و شکوفایی از صنعت فضایی کشور حمایت جدی دارد تا شاهد رخدادهای جدیدی در این زمینه باشیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک باید از زیست بوم فضایی کشور حمایت بیشتری صورت بگیرد و در این راستا نمایندگان مجلس یازدهم آمادگی دارند در حوزه تقنینی و تسهیل امور اقدامات مورد نیاز را پیگیری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 362558
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار