خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/30 - 09:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو هیئت رئیسه مجلس:

حقوق مردم بر همه چیز اولویت دارد/دولت باید پاسخگوی مشکلات باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جایی که مشکلات جدی وجود داشته باشد هیچ ملاحظه ای وجود ندارد چرا که حقوق مردم بر همه چیز اولویت دارد.

  محمد رشیدی در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت،  با انتقاد از بی برنامگی در دولت اظهار داشت: دولت قرار بود از دی ماه برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند اما هنوزاقدامی نشده است و ناهماهنگی هایی در این بخش وجود دارد. ارکان دولت نیز در بدنه دولت هماهنگ نیستند و شاهد بودیم 2 وزارتخانه طی چالشی که با سازمان برنامه و بودجه داشتند دچار مشکلاتی شدند و در پی آن رئیس سازمان برنامه هم تغییر کرد.



وی افزود: تنها با تغییر نفرات، اتفاقی نخواهد افتاد و باید هماهنگی و عزم جدی برای کاهش مشکلات وجود داشته باشد ما باسخنرانی و شعار نمی توانیم مشکلات کشور را حل کنیم  بلکه باید با برنامه عملیاتی و هماهنگی بین اجزا و ارکان مسائل را حل کنیم و این هماهنگی در دولت ضعیف است و طور ملموس شاهد هستیم که تعامل مثبت و کاملی بین سازمان برنامه و برخی وزارت خانه ها دیده نمی شود.



عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: مجموع این مشکلات باعث می شود تورم کنترل نشود و رشد اقتصادی کاهش پیدا کند در حالی که امروز تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح امور است و امیدواریم با ایجاد هماهنگی دولت سرعت خوبی برای پیشبرد کارها پیدا کند.



وی با بیان اینکه مجلس همیشه همراه دولت بوده است گفت: قوه مقننه برای حل مشکلات کشور به دولت کمک کرده است و دولت هم در مشورت با مجلس هیچگاه ضرر نخواهد کرد و ما هم به عنوان ناظر کنار دولت هستیم اما دولت به عنوان مجری باید پاسخگوی مشکلات باشد.



وی  در پایان خاطر نشان کرد: نظارت مجلس ادامه دارد و یک استیضاح نیز در مجلس اعلام وصول شده است و سوالات هم همچنان از وزرای مختلف وجود دارد و هر هفته موضوعات نظارتی تداوم خواهد یافت و اگرنیاز باشد استیضاح هم خواهیم داشت و هیچ مماشاتی با دولت وجود ندارد بلکه برای کمک و همراهی با دولت و فرصت دادن جهت اصلاح امور برخی سوالات به رای گذاشته نمی شود و یا امضای استیضاح ها پس گرفته می شود اما جایی که مشکلات جدی وجود داشته باشد هیچ ملاحظه ای وجود ندارد چرا که حقوق مردم بر همه چیز اولویت دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 360417
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار