خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/20 - 16:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بشیری:

حقوق زنان در ایران بعد از انقلاب رشد چشمگیری داشت

نماینده مجلس تاکید کرد: حقوق زنان در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت چشمگیری داشته است.

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بیانیه مشترک 9 کشور علیه ایران با عنوان" نقض حقوق زنان" بیان کرد: وقتی به گذشته این کشورها نگاه کنیم و اهدافشان از بیان حقوق بشر و حقوق زنان را موشکافی کنیم، متوجه خواهیم شد که غربی ها با الفاظ بازی می کنند و با بیان حقوق بشر می خواهند افکار مردم را تحت تاثیر قرار دهند.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس اظهار داشت: گذشته مردم ما نشان می دهد که نسبت به یکدیگر و حقوق زنان به چه میزان توجه شده است، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به چشم دید که حقوق زنان در ایران تا چه اندازه رعایت می شود به طور مثال 60 درصد ظرفیت دانشگاه های ما در اختیار زنان است.



وی ادامه داد: نگاه کلی کشور این است که همه افراد به خصوص بانوان از شرایط و ظرفیت های بهتری از توسعه علمی و فرهنگی و اجتماعی برخودار شوند. نگاه غربی به حقوق بشر قائم به منافع خود است، افراد باید به حقوق بشر پایبند باشند نه صرفا در حد شعار باشد.



این نماینده مجلس اظهار داشت: ایران در حوزه حقوق بشر رشد خوبی داشتیم، برای بانوان شرایط مناسبی در مدارس و مراکز علمی فراهم شد این در حالی است که تحریم ها بر کشور فشارهای مضاعفی می آورد. /



پایان پیام

  • کد خبر : 353558
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار