خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/22 - 15:06
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
محمودی:

حفاظت از مرزها در سایه توجه به مرزنشینان ممکن خواهد بود/ ساماندهی اتباع در دستور مجلس دوازدهم قرار می‌گیرد

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مرزها نقاط مهمی در کشور محسوب می‌شوند و باید برای حفظ آنها اعتبارات بودجه‌ای مناسبی در نظر بگیریم، گفت: توجه به مردم مرزنشین برای خالی نشدن مرزها مهمترین اصل در حفاظت آنها است، این مهم ممکن نخواهد بود مگر اینکه استان‌های مرزی از همه جهت مورد توجه قرار بگیرند.

محمودی

سید مرتضی محمودی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه امنیت مرزها باید در اولویت امور وزارت کشور باشد، گفت: میزبانی ایران از اتباع خارجی در منطقه برگرفته از خصیصه مهمان نوازی ایرانیان است اما این مهم باید به گونه‌ای باشد که امنیت شهروندان به مخاطره نیفتد، به اعتقاد بنده سیاست پذیریش اتباع نیازمند حساسیت بسیار است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند سال اخیر به دلیل شرایط نامناسب کشورهای افغانستان و پاکستان، ایران پذیرای اتباع این کشورها بوده، اظهار داشت: این حضور هم فرصت تلقی می‌شود و هم بی توجهی به میزان ورود اتباع و عدم ساماندهی درست آنها می‌تواند تهدید محسوب شود، تاریخ ثابت کرده ایران با همسایگان خود حسن همجواری مناسبی داشته است ولیکن این ارتباطات نباید منافع ملی کشورها را به مخاطره بیندازد.

نمانده مردم در مجلس دوازدهم تاکید کرد: باید ساماندهی اتباع هر چه سریع‌تر در دستور کار مجلس قرار بگیرد و از مسیرهای نظارتی پیگیری و از دولت مطالبه شود.

محمودی با تاکید بر اینکه وزارت کشور و مجلس باید برای ورود اتباع برنامه‌ای کارآمد داشته باشند، گفت: بخشی از چالش اتباع به مسئله مرزها باز می‌گردد و این از مهمترین مسائلی است که باید با حساسیت بسیار و بهره گیری از تمام ظرفیت‌های انسانی، فنی و تجهیزاتی در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم در مجلس دوازدهم با تاکید بر تقویت مرزها اظهار داشت: توجه به مردم مرزنشین برای خالی نشدن مرزها مهمترین اصل در حفاظت آنها است، این مهم ممکن نخواهد بود مگر اینکه استان‌های مرزی از همه جهت مورد توجه قرار بگیرند؛ امروز استان سیستان و بلوچستان طولانی ترین مرز مشترک را با افغانستان و پاکستان دارد اما باید به لحاظ تامین نیازهای اساسی شامل اشتغال، معیشت، کشاورزی و… در وضعیت مناسبی قرار بگیرند در غیر اینصورت خالی شدن مرز این استان پهناور می‌تواند تبعات سنگینی از جمله ناامنی و گسترش قاچاق و ….را به دنبال داشته باشد.

محمودی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار شوشتری، تاکید کرد: این شهید بزرگوار تلاش کرد تا مرزهای شرقی را با تکیه بر جریان مردمی و بومی منطقه سروسامان دهد، این روند و رویه باید در مرزهای شرقی و شمال شرقی نیز ادامه دار باشد تا مسئولان بتوانند از ظرفیت بومی مردم منطقه برای حفاظت از مرزها بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه مرزها نقاط مهمی در کشور محسوب می‌شوند و باید برای حفظ آنها اعتبارات بودجه‌ای مناسبی در نظر بگیریم، اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس یک وجب از مرزهای کشور را به دست دشمنان ندادیم، با حدود ۲۶۰ هزار شهید تلاش کردیم از وجب به وجب خاک این سرزمین دفاع کنیم و نگذاریم دست نااهلان به آنها برسد، امروز باید به صورت ویژه به امنیت مرزها توجه داشته باشیم.

محمودی با بیان اینکه اگر بر امنیت مرزها بی توجهی شود بی تردید ناامنی تا قلب پایتخت هم خواهد رسید،خاطرنشان کرد: ایران امروز با اقتدار نیروهای مسلح و مرزداران سرافراز و همراهی مردم عزیز مرزنشین نه تنها حریم جغرافیایی خود را حفظ کرده بلکه دشمنان را در خارج از مرزها زمین گیر کرده است./

پایان پیام

  • کد خبر : 379392
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار