خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
تاکید میرتاج الدینی بر اثرگذاری دیپلماسی پارلمانی:

حضور رییس مجلس در مجمع پارلمانی بریکس افق‌های جدید اقتصادی و سیاسی ایجاد می‌کند

عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی اعتقاد دارد سفر رییس مجلس به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس کمک خواهد کرد افق های جدیدی در عرصه اقتصادی و سیاسی کشورمان ایجاد شود که نشان دهنده تاثیرگذاری دیپلماسی اقتصادی در مناسبات بین المللی است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: کشورهای عضو بریکس دارای توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی خوبی هستند و ایران نیز به عنوان اقتصاد نوظهور و قدرتمند منطقه می تواند به تقویت این قطب جدید اقتصادی کمک شایانی کند.



نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو  در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای عضو بریکس دارای جمعیت زیادی بوده و به عنوان اثرگذارترین کشورهای دنیا در عرصه سیاسی و اقتصادی محسوب می شوند، اظهار کرد: بنابراین پیوستن ایران به عنوان پرنفوذترین کشور غرب آسیا می تواند گستره اثرگذاری سیاست های بریکس را زیاد کند.



وی ادامه داد: در این میان نباید فراموش کرد که کشورهایی  مانند روسیه و چین عضو بریکس هستند که همراه با ایران در پیمان شانگهای و اوراسیا حضور دارند از این رو این کشورها با همراهی تهران می توانند زمینه ساز تعامل میان کشورهای عضو این گروه ها باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، گفت: به عبارتی این مهم می تواند زمینه ساز رهایی و جدایی اقتصاد بسیاری از کشورها از اقتصاد تک قطبی غرب شود؛ امروزه بسیاری از کشورها برای تبادل کالا از دلار استفاده می کنند و برای تامین نیازهایشان محتاج غربی ها هستند اما ایجاد تعامل و ارتقاء مناسبات میان آنها این موضوع را تحت تاثیر قرار خواهد داد.



عضو فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک سفر رییس مجلس به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس کمک خواهد کرد افق های جدیدی در عرصه اقتصادی و سیاسی کشورمان ایجاد شود که نشان دهنده تاثیرگذاری دیپلماسی اقتصادی در مناسبات بین المللی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368901
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار