خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 10:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس مجلس:

حضور رییس مجلس در مجمع بریکس، نقطه عطفی در حوزه دیپلماسی پارلمانی است

رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس مجلس، گفت: حضور رییس مجلس کشورمان در آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، نقطه عطفی در حوزه دیپلماسی پارلمانی است.

مجتبی رضاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: دیپلماسی پارلمانی یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی میان کشورهای مختلف است و از سوی دولت ها به کار گرفته می شود.



نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم، اظهار کرد: خوشبختانه پارلمان جمهوری اسلامی ایران در دوره یازدهم از این ظرفیت استفاده های موثر و خوبی کرده و حضور دکتر قالیباف در این اجلاس ابزاری را در اختیار حکمرانان کشور قرار می دهد تا بتوانند اهداف و موضوعات مدنظر سیاست خارجی کشورمان در مجامع بین المللی را پیش ببرند.



وی ادامه داد: بدون شک همکاری ایران و کشورهای عضو بریکس در حوزه های پارلمانی، بسترساز تعمیق روابط اقتصادی و سیاسی خواهد شد  و این امر از فشارها و تحریم های غربی ها علیه کشورمان می کاهد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: همچنین نباید از یاد برد که دنیای استکبار به سرکردگی کشورهای غربی تلاش می کند در مجامع بین المللی فشار سیاسی علیه تهران وارد کنند اما حضور ایران در کنار قدرت های جهانی و پیوستن به پیمان های چندجانبه جهانی و بین المللی، این سیاست آنها را خنثی و تضعیف می کند.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بدون شک می توان اذعان کرد حضور دکتر قالیباف در آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، نقطه عطفی در حوزه دیپلماسی پارلمانی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368875
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار