خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/23 - 13:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
علیزاده:

حضور ایران در بریکس پیروزی استراتژیک در مقابل تحریم های ظالمانه آمریکا است

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: حضور ایران در بریکس پیروزی استراتژیک درمقابل تحریم های ظالمانه آمریکا است.

علی اکبر علیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ حضور ایران در بریکس را با اهمیت برشمرد و گفت: ایران با پیوستن به بریکس و شانگهای می‌تواند از سلطه تحریم‌های آمریکا خارج شود و با استفاده از ظرفیت‌های بریکس و شانگهای می‌تواند از لحاظ اقتصادی امریکا را شکست دهد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره به عنوان یک کشور مستقل به دنبال حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری کشور و دنیا بوده است بنابراین ما معتقدیم هر کشوری باید بتواند برای انجام مبادلات تجاری با استفاده از ارز ملی خود و کشور مقصد، این کار را انجام دهد که بریکس نمونه یکی از این گروه ها است.

وی افزود: عضویت دائم ایران درگروه بریکس، پیروزی استراتژیک دیگری درمقابل تحریم های جنایت آمیز آمریکا است بنابراین اکنون، ایران اسلامی درترسیم نظم آینده جهان حضور فعال دارد و این ثمره مقاومت ملت و خون شهدا و حاج قاسم بوده و درس عبرتی برای غرب باوران و اصحاب دیپلماسی التماسی است.

علیزاده یادآور شد: با پیوستن ایران به بریکس تمام فشارهای آمریکا علیه ایران بی اثر خواهد شد و دیگر نمی تواند ایران را با فشارهای اقتصادی اذیت کند از این رو تهران با پیوستن به بریکس و شانگهای می‌تواند از سلطه تحریم‌های آمریکا خارج شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 380523
کلمات کلیدی
علیرضا خادمی
خبرنگار

علیرضا خادمی

آخرین اخبار