خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/05 - 11:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به برگزاری نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس:

حضور ایران به همگرایی کشورها برای مقابله با سیاست‌های تحریمی غرب کمک می‌کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: حضور ایران در نشست های مختلف از جمله مجمع پارلمانی گروه بریکس می تواند سبب ایجاد همگرایی میان کشورها برای مقابله با زیاده خواهی های غرب و همچنین تقابل با یکجانبه گرایی آنها شود.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اهمیت سفر رییس قوه مقننه به آفریقا جنوبی و شرکت در نهمین مجمع پارلمانی گروه بریکس، گفت: امروزه پارلمان ها دارای جایگاه ویژه ای برای تبیین سیاست های کشورها خصوصا در عرصه دیپلماسی و سیاست خارجی هستند.



نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی ایران توانسته طی چهار سال گذشته با پارلمان های کشورها دنیا روابط خوبی را برقرار کند، اظهار کرد: بر همین اساس گروه های دوستی پارلمانی ایران رفت و آمدهای دیپلماتیکی انجام داده اند و در کنار دستگاه سیاست خارجی کشورمان، اهداف نظام اسلامی در عرصه بین المللی را پیش برده اند.



وی ادامه داد: قطعا پارلمان ها می توانند بسترساز خوبی برای تبادل تجربیات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی اجتماعی باشند و در این میان تسهیل گر سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری چندجانبه و غیره باشند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه ایران همواره سیاست استقلال طلبانه و مبارزه با استعمارگری را دنبال کرده است، افزود: بر این اساس حضور ایران در نشست های مختلف از جمله مجمع پارلمانی گروه بریکس می تواند سبب ایجاد همگرایی میان کشورها برای مقابله با زیاده خواهی های غرب و همچنین تقابل با یکجانبه گرایی آنها شود.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: در واقع دیپلماسی پارلمانی سبب تعمیق روابط کشورها خواهد شد و این امر منافع مشترک راهبردی را ایجاد می کند؛ به عنوان مثال امروزه برخی از کشورها تحت تحریم های غرب قرار دارند که در بریکس نیز مصداق هایی دارد از این رو همگرایی کشورها ابزار خوبی برای مقابله با سیاست های تحریمی آمریکا و همپیمانانش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 368888
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار