خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/01 - 15:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی با اشاره به قطع رابطه پارلمان اروپا با مجلس ایران:

جمهوری اسلامی برای ارتباطات غیرسازنده ارزشی قائل نیست

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر کشورهای اروپایی چارچوب‌های مدنظر ایران را مدنظر قرار ندهند و جمهوری اسلامی برای ارتباطات غیرسازنده ارزشی قائل نیست.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به قطع رابطه پارلمان اروپا با مجلس ایران به دنبال اتفاقات اخیر در کشور، گفت: برخی از کشورهای اروپایی به دلایلی در مسائل بین المللی، پارلمانی و بین ایران و اروپا از نظام سیاسی آمریکا تبعیت کرده‌اند. اساسا اروپایی‌ها برای اینکه بتوانند مستقلانه تصمیم بگیرند اختیار و اراده سیاسی ندارند.



نماینده مردم شیراز در مجلس اظهار داشت: اروپایی ها قادر به این نیستند که سیاست مبتنی بر منافع کشورهای خود داشته و مستقل از سیاست آمریکا بتوانند با جمهوری اسلامی ایران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها در مسائل منطقه ای و بین المللی اروپایی ها کشوری وابسته و واداده هستند.



وی بیان کرد: سطح ارتباطات سیاسی و بین المللی در اروپا بسیار تنزل پیدا کرده است، اخیرا رئیس جمهور فرانسه با فرد معلوم الحالی گفتگو می کند و عکس می گیرد که نشان دهنده افول نظام سیاسی اروپایی ها و به خصوص فرانسوی ها است. اروپا دچار افول سیاسی و زوال عقل شده است و رهبران اروپایی قادر نیستند بر اساس منافع و عزت ملی تصمیم بگیرند و عمل کنند.



این نماینده مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده بر اساس منافع، عزت، اقتدار ملی وعظمت ملت ایران ارتباطات سیاسی و روابط بین المللی خود را تنظیم کرده و هر جا این چارچوب رعایت و امنیت کشور تامین شود جمهوری اسلامی برای ارتباط منعی قائل نیست. طبیعی است اگر قرار باشد هر کشوری اصولی که سال ها برای آن ایستادگی کرده ایم رعایت نکند و خدشه ای بر چارچوب و ملاحظات ما وارد کند، علاقه و انگیزه ای برای تعامل با آن را نداشته باشیم.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: جمهوری اسلامی سال ها است که تعامل سازنده را به عنوان موضوع مهم مدنظر داشته است، از گفتگو و منطق قوی در مذاکرات برخوردار بوده و با روی باز با کشورها برخورد کرده ایم، به هر حال اگر کشورهای اروپایی چارچوب ها را مدنظر قرار نگیرند و جمهوری اسلامی برای ارتباطات غیرسازنده ارزشی قائل نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 352460
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار