خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/03 - 09:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
خضریان در یادداشتی مطرح کرد؛

جمعیت چند میلیونی اربعین هر یک رسانه‌ای هستن برای شناخت عمیق فرهنگ حسینی

نماینده مردم تهران در یادداشتی با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در پیاده روی اربعین تاکید کرد: لشگر چند میلیون نفری اربعینی هر یک رسانه‌ای هستند برای شناخت و عمق بخشی به تجلی منظومه فکری و گفتمانی قیام حسینی تا در ساخت فرهنگ حسینی سهیم شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت علی خضریان در یادداشتی تحت عنوان" پدیده اربعین و ساخت فرهنگ حسینی" فرهنگ حسینی موجب ایستادگی ملت در برابر ستم گری و ستم پذیری شده است.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

پدیده باشکوه چند ملیتی و چند میلیونی اربعین به مانور و تمرین و آماده باش فکری، شناختی و حماسی از تربیت حسینی تبدیل شده که به شبکه‌سازی و امت‌سازی جهانی حول یک مفهوم شتاب داده و معادل تجمیع شده چند قرن، تراز عدالت‌خواهی و آزادگی و خودسازی و جامعه‌پردازی را باز تعریف کرده است.

لشکر چند میلیون نفری اربعینی با انرژی متراکم دریافت کرده از مشّایه در عراق، سلول‌های بنیادین و عناصر شتاب دهنده ساخت همه جانبه تمدن نوین اسلامی شده‌اند و هر یک رسانه‌ای هستند برای شناخت و عمق بخشی به تجلی منظومه فکری و گفتمانی قیام حسینی تا در ساخت فرهنگ حسینی سهیم شوند.

فرهنگ حسینی قرن‌ها پس از واقعه عاشورا و با تکیه بر مفاهیم قیام حسینی، موجب ایستادگی ملت‌ها در مقابل ستمگری و ستم‌پذیری شده و سعادت در عین شهادت را معنا کرده است.

امروز مردم غزه با الگوگیری از همین فرهنگ در برابر جنایتکاران صهیونیست ایستاده‌اند. و این بار نیز خون بر شمشیر پیروز می‌شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 382775
کلمات کلیدی
صادق حسینی توسل
خبرنگار

صادق حسینی توسل

آخرین اخبار