خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/23 - 12:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ابوترابی تشریح کرد:

جزئیات جدیدی از طرح جامع مدیریت شهری؛ اختیارات دستگاه های اجرایی به شهرداری ها سپرده می شود

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به تشریح طرح جامع مدیریت شهری که در نوبت صحن علنی قرار مجلس قرار دارد پرداخت و ویژگی های آن را گفت.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح طرح جامع مدیریت شهری گفت: در طرح جامع مدیریت شهری به دنبال رفع تعارض منافع هستیم به عنوان نمونه در بحث معتادین متجاهر و بی خانمان ها بهزیستی،شهرداری، نیروی انتظامی متولی است اما هیچ کسی اقدامی در این زمینه نمی کند چون کار واحد را به دستگاه های مختلف دادیم.



عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ادامه داد: این موضوع شده تا دستگاه های مذکور بار مسئولین از شانه خالی کنند و امروز کسی پاسخگو نیست.



وی افزود: در موضوع معتادین متجاهر تمام اختیارات و وظایف مانند تمام کشورهای دنیا به شهرداری ها محول شده چون شهردار رئیس جمهور شهر محسوب می شود.



ابوترابی تصریح کرد: با توجه به تشابه قوانین کشورمان با فرانسه اقدام به تمرکز ذایی از دستگاه های اجرایی کردیم تا به سمت مدیریت نیمه متمرکز حرکت کنیم.



وی ابراز کرد: در طرح جامع مدیریت شهری به دنبال این موضوع هستیم که افراد محلی در تصمیم گیری مربوط به زندگیشان نقش آفرینی کنند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و وشوراها عنوان کرد: در این طرح بحث شهر الکترونیک دیده شده که یکی از نکات مثبت این طرح است اما باید به این نکته توجه کرد که در صورت عدم وجود مدیریت واحد این امر مهم محقق نخواهد شد.



وی بیان کرد: پیش نیاز تحقق شهر الکترونیک در گذاشتن اختیارات به شهردار تا در صورت مشکلات او پاسخگو باشد و مردم شاهد حل مسائلشان باشند.



ابوترابی اظهار کرد: در طرح مدیریت جامعه شهری سامانه های الکترونیکی دیده شده که مردم نسبت به مصوبات شورای های شهر و روستا نظر دهند.



وی ادامه داد: بعد از 15 روز مصوبه شورای شهر در سامانه مربوطه برای اظهار نظر مردم بارگذاری خواهد شد، در صورت مخالف 51 درصد ساکنان شهر و روستا مصوبه از دستور کار خارج می شود.



عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها یاد آور شد: در طرج جامع مدیریت شهری تمهیداتی دیده شده که مردم حضور حداقلی در ادارات و شهرداری داشته باشند حتی برای موضوعاتی مانند صدور پروانه،تمدید،انتقال اسناد به صورت الکترونیکی باشد./



پایان پیام    

  • کد خبر : 324942
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار