خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/10/10 - 11:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
نقوی حسینی:

جابجای چهره ها تلاشی در جهت تغییر مسیر رادیکالیسم آل سعود است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:تغییر چهره ها در عربستان یک گام محسوب می شود،ولی اینکه حاکمیت آل سعود  بتواند مسیر رادیکالیسم را در دیپلماسی عربستان تغییر بدهد،جای سوال و ابهام دارد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به تغییرات در کابینه آل سعود گفت:حاکمیت رادیکالیسم در حکومت عربستان طی سال های اخیر دولت آل سعود را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.



وی افزود:ورود عربستان در حمایت از داعش و گروه‌های تروریستی،حمله عربستان به یمن،مناقشات عربستان با ایران که حتی این گروه های رادیکالی تلاش می کردند عربستان را به سوی جنگ پیش ببرند و نتیجه آن انشقاق در شورای همکاری خلیج فارس بود؛قتل روزنامه نگار منتقد سعودی که چهره عربستان را در عرصه بین المللی به عنوان یک دولت تروریست زیر سوال برد؛این ها باعث شد که حکومت عربستان دست به تغییراتی بزند.



بیشتر بخوانید:





عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر عادل الجبیردر راستای احیای چهره رادیکالیسم سعودی در افکار عمومی جهان،مطرح کرد: عربستان سعودی می خواست نشان بدهد که با این چهره رادیکالیسم مخالف است و قصد دارد حاکمیت عربستان را بازسازی کند؛تغییر الجبیر هم در این راستا صورت گرفته است.



این نماینده مردم در مجلس دهم معتقد است؛ اینکه چقدر تغییرات در کابینه دولت سعودی تأثیرگذار باشد و این تغییرات بتواند حاکمیت و مسیر رادیکالیسم در دیپلماسی عربستان را تغییر بدهد؛بستگی به ارزیابی آینده دارد.



سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به شائبه تغییرکابینه به منظور  مسکوت نگه داشتن مجامع بین المللی،تصریح کرد:تغییر چهره ها یک گام محسوب می شود،ولی اینکه حاکمیت آل سعود  بتواند مسیر رادیکالیسم را در دیپلماسی عربستان تغییر بدهد؛جای سوال و ابهام دارد و در عمل باید آن را ارزیابی کنیم.



به گزارش خانه ملت؛پادشاه عربستان دست به یک خانه تکانی نمادین در دولت زد؛در وضعیتی که این کشور تا حدودی تحت فشارهای خارجی است؛ چه در بحث جنگ یمن، چه در مساله ترور فجیع جمال خاشقجی.برکناری عادل الجبیر وزیرامورخارجه و انتصاب "ابراهیم عساف" مهم‌ترین تغییر و تحول در دولت عربستان به شمار می‌رود،عساف مشاور ملک سلمان و از دوستان صمیمی وی است و احتمالا آزادی‌ و بازگشتش به دولت بی‌ارتباط با این رابطه نبوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 270401
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار