خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/10 - 10:23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

تولید رادیوداروها یکی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران با تکیه بر دانش بومی جوانان نخبه خود توانسته از ظرفیت های صنعت هسته ای در ابعاد گوناگون بهره ببرد که تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی یکی از مصدایق بارز آن بشمار می رود.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت توسعه صنعت هسته ای در حوزه های مختلف اعم از تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی، گفت: صنعت هسته ای در دنیا امری قابل توجه است زیرا در بخش های کشاورزی، صنعت، بهداشتی و درمانی از آن بهره برده می شود.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش بومی جوانان نخبه خود توانسته از ظرفیت های صنعت هسته ای در ابعاد گوناگون بهره ببرد که تولید رادیوداروها و سامانه‌های پرتودهی یکی از مصدایق بارز آن بشمار می رود، اظهار کرد: به عبارتی کاربردهای مختلف این صنعت موجب فراهم شدن آسایش و رفاه برای ملت کشورمان می شود.



وی ادامه داد: بر این اساس می توان اذعان کرد با توجه به شرایطی که در کشورمان فراهم شده هم اکنون یک میلیون بیمار خصوصا بیماران صعب العلاج می‌توانند از داروهای تولیدشده سازمان انرژی اتمی استفاده کنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه صنعت هسته ای کشورمان فعالیت صلح آمیز دارد اما متاسفانه غربی ها همواره تلاش کرده اند آن را با اتهامات سیاسی تحت تاثیر قرار دهند، افزود: این مهم در حالیست که ایران در مسیر پیشرفت های خودش برای تامین نیازهای گوناگون حرکت کرده و مطابق قوانین بین المللی اقدامات لازم را انجام داده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از صنعت و تکنولوژی هسته ای حق همه کشورها است، خاطرنشان کرد: بر این اساس جمهوری اسلامی در مقابل همه زورگویی ها خواهد ایستاد؛ هر چند با توجه به روند مذاکرات پیش رو، کشورمان همچنان اعتقاد به گفتگو به منظور حل و فصل کردن مسائل و اتهامات بی اساس دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 354373
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار