خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/06 - 09:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

توسعه راهبردی روابط ایران و عمان به افزایش درآمدزایی دو کشور کمک می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: زمینه خوبی برای تسهیل صادرات و واردات کالاهای تولیدی میان ایران و عمان وجود دارد که با توسعه روابط میان دو کشور می تواند به افزایش درآمدزایی کمک شایانی کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در خصوص رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان و همتای عمانی‌ خود برای افزایش سطح روابط، گفت: مقامات دو کشور در رفت و آمدهای دیپلماتیک خود تلاش کرده اند تا راهکارهایی برای افزایش مناسبات در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی را فراهم کنند؛ بنابراین اقدام اخیر دستگاه دیپلماسی کشورمان بیانگر عزم جدی تهران برای افزایش سطح روابط با مسقط است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو کشور علاوه بر همسایه بودن، دارای مرزهای مشترک دریایی نیز هستند، اظهار کرد: این مهم زمینه خوبی برای تسهیل صادرات و واردات کالاهای تولیدی دو کشور است و می تواند به افزایش درآمدزایی دو کشور کمک شایانی کند.



وی با بیان اینکه خوشبختانه کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و عمان نشست های مستمری دارند، ادامه داد: گروه‌ دوستی پارلمانی کشورمان نیز ارتباطات خوبی با عمانی ها برقرار کرده است که این امر نیز تسهیل گر رفع موانع برای مراودات میان دو کشور خواهد بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید یادآور شد که مردم دو کشور مسلمان بوده و دارای فرهنگ های نزدیک به هم هستند و این امر می‌تواند به ایجاد جذابیت برای توسعه گردشگری نیز کمک کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه راهبردی روابط ایران و عمان می تواند به حذف صهیونیست ها از منطقه کمک کند، تصریح کرد: به عبارتی صهیونیست ها تلاش های زیادی برای نفوذ در میان کشورهای اسلامی منطقه می کنند و این مهم در حالیست که ایجاد انسجام میان کشورهایی از جمله تهران و مسقط می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 367456
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار