خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/04/12 - 15:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
جوکار:

توسعه برنامه موشکی ایران مبتنی بر قوانین بین المللی است

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد کاخ سفید و کشورهای همپیمانش باید تاکنون درس عبرت می گرفتند زیرا سیاست های تحریمی آنها راه بجایی نبرده و امروزه شاهد دستیابی ایران به موشک‌های نقطه‌زن و رادارگریز مانند موشک خرمشهر ۴ هستیم.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تلاش غرب نسبت به حفظ تحریم‌های موشکی علیه ایران، گفت: کاخ سفید و کشورهای همپیمانش باید تاکنون درس عبرت می گرفتند زیرا سیاست های تحریمی آنها راه بجایی نبرده و امروزه شاهد دستیابی ایران به موشک‌های نقطه‌زن و رادارگریز مانند موشک خرمشهر ۴ هستیم.



نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها مدام در حال نقض تعهدات برجامی خودشان هستند اما در مقابل رسانه ها ژست متعهدانه می گیرند، اظهار کرد: اگر برای آمریکا و کشورهای اروپایی مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد مهم است، چرا به آنها عمل نمی کنند و صرفا درصدد اتهام زنی به ایران هستند.



وی با بیان اینکه توانمندی موشکی ایران بومی بوده و متکی به هیچ کشوری نیست لذا غربی ها نمی توانند اقدام به تحریم و تداوم محدودیت در این عرصه کنند، ادامه داد: متاسفانه در این راستا مشاهده می شود که سیاستمداران کاخ سفید هر چند وقت یکبار اقدام به تحریم برخی افراد و شرکت ها می کنند که بهانه همگی این تحریم ها، همکاری با ایران برای توسعه برنامه موشکی است؛ این مهم در حالیست که این اقدامات صرفا جنبه رسانه ای دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه غربی ها خودشان از موشک های بالستیک بهره مند هستند اما فعالیت موشکی صلح آمیز جمهوری اسلامی را  تهدید جدی علیه صلح و ثبات بین‌المللی می دانند، افزود: نباید فراموش کرد این کشورها موشک هایی دارند که کلاهک هسته ای حمل می کند که خلاف قوانین حقوق بشری بوده اما ایران هیچگاه درصدد تولید تسلیحات هسته ای نبوده و در این راستا فعالیتی نداشته است.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به مقامات غربی توصیه می شود بجای طرح اتهامات بی اساس و تلاش برای آسیب زدن به ایران، درصدد پایبندی به تعهدات برجامی خودشان باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 364400
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار